نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

میکروسیلیس یکی از محصولات مقاوم کننده است که برای کاهش نفوذپذیری و مقاومت بالاتر بتن برای پی ریزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد . از این محصول در موارد متعدد استفاده می‌شود، اما یکی از مهمترین سوالاتی که برای مصرف‌کنندگان پیش می‌آید این است که نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟ در این مقاله از بنیاد بتن قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم، به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی و محل استفاده از ژل میکروسیلیس در این مقاله با ما همراه باشید. 

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس در کجا استفاده می شود؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه ژل میکروسیلیس ذهن بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جذب می کند این است که ژل میکروسیلیس در کجا استفاده می شود؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت استفاده از ژل میکروسیلیس به صورت کلی برای مقاوم سازی بتن انجام می پذیرد و استفاده از آن برای تمامی ساختمان ها امکان پذیر است، اما به صورت کلی اگر بخواهیم به یک مورد از مهم ترین موارد استفاده از ژل میکروسیلیس بپردازیم، می توان به مورد زیر اشاره کرد:
مهم ترین مورد استفاده از ژل میکروسیلیس برای مکانهای مرطوب و مکان های شرجی است، زیرا به دلیل وجود رطوبت زیاد در این مکان ها امکان خوردگی بتن بسیار بیشتر است. وجود مقادیر ژل میکروسیلیس در داخل بتن در این گونه موارد می تواند از خوردگی جلوگیری کند و باعث می شود بتن در برابر عوامل طبیعی مانند بارندگی و یا تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بالاتری از خود نشان دهد. یکی دیگر از موارد استفاده از ژل میکروسیلیس برای ایجاد خمش و مقاومت بالاتر در بتن است، به همین دلیل می‌توان گفت برای ساختمان های بلندتر با میزان فشار بیشتر بر روی پایه ساختمان، استفاده از ژل میکروسیلیس رواج بیشتری پیدا کرده است. به صورت کلی اگر بخواهیم در مورد موارد استفاده از این محصول اشاره کنیم، این است که در گذشته به دلیل عدم وجود طبقات در ساختمان ها به استفاده از ژل میکروسیلیس نیاز چندانی نبود، اما امروزه با توجه به بلندتر شدن ساختمان ها و وجود آپارتمان های بی شمار در مناطق مختلف ژل میکروسیلیس به عنوان یکی از مواد پر استفاده به شمار می‌رود.

ژل میکروسیلیس در کجا استفاده می شود؟

به طور کلی می توان گفت که ژل میکروسیلیس کاربردهای فراوانی دارد که شامل:

  • ساخت سازه های سنگین ضد انفجار
  • در ملات های سیمانی که برای استفاده در مکان هایی چون کانال آب، تونل انتقال آب، تصفیه خانه و...
  • ساخت بناهایی که عایق در برابر آب باشد و همچنین مناسب برای ساخت مخزن مخصوص نگهداری آب و ساخت اسکله
  • بالا بردن توان مقاومتی بتن و مناسب نمودن ملات سیمانی برای ملات ریزی با حجم بالا
  • قابل استفاده برای بتن ها نظامی و پدافند
  • به کار بردن در عملیات روسازی بتن
  • افزایش توان پایداری و مقاومت ساختمان در برابر بارهای دینامیکی و ضربه
  • بالا بردن ضریب اطمینان و ایمنی در سازه هایی که در مجاورت تحلیل و خورندگی هستند.

ژل میکروسیلیس در کجا استفاده می شود؟

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟

در مورد نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین مواردی که در مورد نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس وجود دارد این است که برای استفاده از این محصول باید دقت داشت که بین ۵ تا ۷ درصد ژل میکروسیلیس به آن اضافه شود زیرا اگر بیش از اندازه ژل به بتن اضافه شود باعث عدم افزایش مقاومت بتن می شود و باعث می‌شود بتن به راحتی سفت شود و امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد، از طرفی اگر خیلی کم از این محصول به بتن اضافه شود، بتن هیچ گونه تغییری پیدا نمی کند.
  • ژل میکروسیلیس باید به صورت یکنواخت و یک اندازه به بتن اضافه شود، اگر این محصول به خوبی هم زده نشود، در قسمتی سفت تر و در قسمتی نرم تر می شود و امکان استفاده از آن به صورت یکنواخت وجود نخواهد داشت. به همین دلیل این محصول باید به صورت دوغاب استفاده شود.
  • زمانی که از ژل میکروسیلیس برای سیمان استفاده می کنید دیگر نیازی به هیچ محصولی نخواهید داشت. ژل میکروسیلیس به تنهایی می تواند مقاومت مورد نیاز را به بتن بدهد، به همین دلیل استفاده از افزودنی های دیگر نیاز نیست.
  • برای استفاده از این محصول حتماً باید قبل از استفاده این محصول ۵ دقیقه با بتن با دور تند دستگاه هم زده شود، این موضوع به یکنواخت شدن محصول مورد نظر کمک می کند.
  • برای اندازه‌گیری میزان ژل میکروسل، بهتر است از ظرف های مخصوص ژل میکروسل استفاده شود.
  • سعی کنید تنها زمانی در بسته بندی ژل میکروسیلیس را باز کنید که نیاز به استفاده از آن دارید، در غیر این صورت به هیچ عنوان در بسته‌بندی را باز نکنید زیرا کیفیت ژل از بین خواهد رفت.
  • در قدم آخر قبل از استفاده به خمیری بودن بتن دقت کنید، زیرا این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای محصول است. 

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟

شرایط نگهداری ژل میکروسیلیس

مانند هر ماده و افزودنی نگهداری از ژل میکروسیلیس دارای شرایط ویژه ای است. ژل میکروسیلیس به این گونه است که باید در دمای معمولی در ظرف اصلی نگهداری شود. اگر به این صورت نگهداری شود، به مدت یک سال دوام دارد. در حالت عادی این ژل نباید دچار یخ زدگی شود. اگر ژل میکروسیلیس یخ زند، این محصول قابل بازیافت است. ابتدا قبل از مخلوط کردن یخ زدایی را به صورت کامل انجام دهید و پس از آن به مخلوط سیمانی خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که بهترین و مناسب ترین دما برای نگهداری از ژل میکروسیلیس +10 تا +30 درجه است. برای نگهداری درست و اصولی از این محصول سعی شود آن را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و در دمای کمتر یا بیشتر از دماهای پیشنهاد شده نگهداری نکنید. ژل میکروسیلیس قابلیت اشتعال ندارد، به همین دلیل نگهداری از این ماده آسان تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس و سایر موارد درباره آن، به بنیاد بتن اصفهان مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟

بین ۵ تا ۷ درصد ژل میکروسیلیس به بتن اضافه شود، بین ۵ تا ۷ درصد ژل میکروسیلیس به آن اضافه شود، قبل از استفاده این محصول ۵ دقیقه با بتن با دور تند دستگاه هم زده شود و به این صورت مقاومت بتن شما چند برابر می شود.

ژل میکروسیلیس چیست و چگونه متوجه کیفیت آن شویم؟

میکروسیلیس یکی از محصولات مقاوم کننده است که برای کاهش نفوذپذیری و مقاومت بالاتر بتن برای پی ریزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت آن با توجه به میزان خمیری بودن و... مشخص می شود. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.