کاربرد ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یکی از محصولات مورد استفاده در ساختمان ها به شمار می‌رود که در ساختمان های امروزی استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است. به صورت کلی ساختمان هایی که در آن ها از ژل میکروسیلیس استفاده می‌شود، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در برابر عوامل مختلف مانند عوامل طبیعی کیفیت بهتر و بالاتری از خود نشان می دهند. ژل میکروسیلیس معمولا به بتن افزوده می‌شود و برای پی و پایه ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از بنیاد بتن اصفهان قصد داریم به کاربرد ژل میکروسیلیس در ساختمان ها اشاره کنیم، به همین دلیل اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

کاربرد ژل میکروسیلیس در بتن

از ژل میکروسیلیس برای موارد متعدد در بتن استفاده می شود، برای مثال:

جلوگیری از خوردگی

 یکی از دلایل استفاده از این محصول برای مقاومت بیشتر در ساختمان ها و جلوگیری از خوردگی است. این محصول در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل به راحتی خورده نمی شود و در ساختمان ها باعث جلوگیری از، از بین رفتن پی ساختمان می شود.

مقاوم سازی بیشتر بتن

یکی دیگر از دلایل استفاده از این محصول را می‌توان مقاوم سازی بیشتر بتن دانست. زمانی که از این محصول برای مقاوم سازی بتن استفاده می شود بتن مقاومت بالاتری به خود می‌گیرد و سریعتر خشک می شود.

کاربرد ژل میکروسیلیس

کاهش ترک بتن

زمانی که ژل میکروسیلیس به بتن افزوده می شود در اکثر موارد در هنگام خشک کردن بدون هیچگونه ترکی بر روی آن ایجاد نمی‌شود و کیفیت ساختمان بهتر می شود، زیرا بخش اعظم ساختمان به کیفیت پایه ساختمان بستگی دارد. از آنجایی که ژل میکروسیلیس از مهم ترین ژل ها جهت مقاوم سازی بتن ها است، نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس را در این مقاله از سایت بنیاد بتن شرح داده ایم.

مقاومت در برابر ضربات

در مواردی که بتن در معرض ضربات متعدد قرار دارد استفاده از ژل میکروسیلیس باعث افزایش مقاومت در برابر ضربات می شود. همانطور که می دانید برخی از محل ها به دلیل نشست بیشتر برای ساختمان سازی مناسب نیستند، اما با توجه به ازدیاد جمعیت، ساختمان سازی در آنها رواج پیدا کرده است، به همین دلیل برای پایه آن ها از بتن با ژل میکروسیلیس استفاده می‌شود تا نشست در ساختمان کمتر شود.

کمک به حفظ محیط زیست

در اکثر موارد افزودنی هایی که به بتن برای افزایش مقاومت آن افزوده می شوند، برای محیط زیست ضررهایی در پی دارند. ژل میکروسیلیس یکی از محصولات مطابق با محیط زیست است که برای محیط زیست هیچ گونه ضرری ایجاد نمی‌کند و با افزوده شدن به محیط زیست، آن را آلوده نمی کند.

افزایش مقاومت الکتریکی بتن

یکی دیگر از موارد کاربرد این محصول در بتن افزایش مقاومت الکتریکی است. با افزایش مقاومت الکتریکی بتن با استفاده از این محصول دیگر نگران وجود برق در پی ساختمان نخواهید بود.

افزایش مقاومت فشاری و خمشی بتن

با استفاده از ژل میکروسیلیس در پایه ساختمان مقاومت فشاری و خمشی بتن تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند. در این صورت حتی اگر ساختمان های بزرگ و چند طبقه بر روی پایه ساختمان بنا شوند، ساختمان باز هم مقاومت بالای خود را دارد و در برابر فشار ناشی از وزن مقاوم است.

نوشتن دیدگاه