تیرچه بتنی استاندارد

تیرچه بتنی استاندارد به تیرچه هایی گفته می شود که از استانداردی مشخص برای ساخت آن بهره می برند. علاوه بر این در ساخت تیرچه های بتنی استاندارد باید ضوابط ارائه شده نیز به دقت مد نظر قرار گیرند. در حالت کلی هنگامی که با واژه استاندارد مواجه می شویم، می توانیم اطمینان حاصل نماییم که محصول تولید شده از کیفیت بالایی بهره مند است. در فرآیند تولید هر محصول می‌توان با رعایت ضوابط و استانداردهایی که بیان می شوند علاوه بر بالا بردن کیفیت، قیمت محصولات تولیدی را نیز مناسب بیان کرد.
هنگامی که صحبت از تیرچه استاندارد می شود، می توانیم چند نوع از آن ها را در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال تیرچه کرومیت و تیرچه صنعتی استاندارد هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود هستند. در این بین تیرچه بتنی استاندارد امروزه به شکل گسترده در سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از تیرچه از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار است. در ساخت تیرچه های بتنی استاندارد باید میلگرد مصرفی را با توجه به نیاز سازه انتخاب کرد. با بررسی مزایای استفاده از تیرچه بتنی استاندارد در سقف متوجه می‌ شویم که نسبت به سایر تیرچه ها می تواند گزینه ای مقرون به صرفه تر و ایمن تر باشد. علاوه بر این استاندارد در مقابل فشارهای بالایی که به آن وارد می شود، بسیار مقاوم است. این مدل از تیرچه‌ ها اگر با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تولید شوند به خوبی می توانند عایق صوتی و حرارتی نیز باشند.

مشخصات تیرچه بتنی استاندارد

مشخصات تیرچه بتنی استاندارد

هنگامی که در کشور ما صحبت از تیرچه به منظور استفاده در سقف سازه ها می شود، تیرچه های بتنی به عنوان مهمترین گزینه مدنظر قرار می گیرند. در واقع از پرکاربردترین و رایج ترین تیرچه های مصرفی در ساختمان ها، تیرچه بلوک یا تیرچه های بتنی هستند.
متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود برخی از مجموعه هایی که در زمینه اجرای تیرچه های بتنی مشغول به فعالیت هستند با وجود ابلاغ استانداردهای لازم، از آن ها پیروی نمی کنند. بر اساس مقررات ملی ساختمان، برای ساخت تیرچه بتنی باید از استاندارد ارائه شده پیروی کرد تا سازه را به بهترین شکل مقاوم نمود.
با بررسی مشخصات تیرچه بتنی استاندارد متوجه می‌شویم که این سازه ها دارای اجزای مختلفی هستند.
در ساخت تیرچه بتنی استاندارد میلگرد بالایی باید از نوع گرم نورد دیده یا سرد نورد دیده انتخاب شود. استفاده از میلگرد در این بخش هیچگونه نقشی در افزایش مقاومت تیرچه ندارد. با این حال میلگرد بالایی کمک می‌کند که تنش های حرارتی به خوبی کنترل شوند. علاوه بر این، میلگرد اصلی یا میلگرد پایینی نیز از نوع آجدار انتخاب می‌ شود. معمولا این نوع میلگرد با آج ۵۰۰، آج ۴۰۰ یا آج ۳۴۰ و از نوع سردرد نوردیده مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید که میلگرد پایینی به هیچ عنوان نباید دارای قطر کمتر از 7 میلی متر و بیشتر از ۱۶ میلیمتر باشد. با این حال اگر ضخامت بتن پاشنه بیشتر از ۵۵ میلی متر در نظر گرفته شود، می توان میلگرد را نیز از نوع ۲۰ میلیمتر انتخاب نمود.
در کنار این موارد، میلگرد عرضی و میلگرد زیگزاگ نیز می‌توانند به صورت ساده یا آجدار در تیرچه بتنی استاندارد به کار گرفته شوند. قطر میلگرد عرضی اگر از نوع گرم نورد دیده انتخاب شود باید حداقل ۴ میلیمتر و چنانچه از نوع سرد نورد دیده باشد نیاز به میلگردی با قطر حداقل ۶ میلیمتر خواهید داد.
به همراه مشخصات بیان شده برای ساخت تیرچه بتنی استاندارد باید در تولید آن از بتن پاشنه نیز بهره برد. بتن پاشنه به لحاظ مقاومتی و سازه ای تاثیر چندانی نخواهد داشت. با این حال برای اجرای تیرچه بتنی استاندارد، استفاده صحیح از بتن پاشنه همواره مورد تاکید قرار می گیرد. چنانچه سطح بتن ریخته شده هموار و صاف نباشد، ممکن است در هنگام بتن ریزی بخش زیادی از آن هدر برود.

طول تیرچه استاندارد

جدول استاندارد تیرچه بتنی

استاندارد برای بررسی کیفیت هر محصولی به کار می رود. اگر محصولات بر اساس استاندارد تولید شوند کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند. استاندارد تیرچه بتنی بر اساس بررسی مصالح استفاده شده، دستگاه های کاربردی در ساخت تیرچه بتنی و مورد آزمایش قرار دادن آن ها در مراحل مختلف است. تیرچه بتنی تولید شده باید بر مورد تایید مقررات ملی ساختمان باشد. برای این منظور جدول استاندارد تیرچه بتنی قرار داده شده است تا بر اساس این جدول محصولی با کیفیت تولید شود. انواع تیرچه بتنی بر اساس ضخامت میلگرد و کاربرد آن ها به سه دسته تقسیم می شوند که شامل:

  • تیرچه بتنی پارکینگ با ضخامت میلگرد 12 الی 14
  • تیرچه بتنی تجاری با ضخامت میلگرد 10 الی 12
  • تیرچه بتنی مسکونی

تصاویر جدول استاندارد تیرچه بتنی هر کدام از این سه مدل در ادامه برای شما قرار داده شده است.

جدول تیرچه بتنی پارکینگ:

جدول استاندارد تیرچه بتنی


جدول تیرچه بتنی تجاری:

جدول استاندارد تیرچه بتنی

جدول تیرچه بتنی مسکونی:

جدول استاندارد تیرچه بتنی

تیرچه استاندارد نظام مهندسی

تیرچه استاندارد نظام مهندسی تیرچه ای است که بر اساس ضوابط و استاندارد های مشخص تولید می شوند. استاندارد تولید تیرچه درواقع قوانینی است که در فرآیند تولید یک محصول باید رعایت شود. هدف از رعایت این ضوابط تولید یک محصول با کیفیت و مورد تایید سازمان مهندسی برای استفاده است. فروشگاه بنیاد بتن اصفهان عرضه کننده تیرچه بتنی تولید شده طبق استاندارد و تایید شده توسط سازمان نظام مهندسی است. شما می توانید تیرچه بتنی را با اطمینان خاطر از بنیاد بتن اصفهان با قیمتی مناسب بخرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بنیاد بتن اصفهان تماس بگیرید.

 تیرچه استاندارد نظام مهندسی

طول تیرچه استاندارد

هنگامی که صحبت از تیرچه بتنی استاندارد می شود، تمام نکات کاربردی و دستورالعمل های لازم باید مد نظر قرار گیرند. نکات مختلفی در خصوص طول تیرچه ها نیز می توانند حائز اهمیت باشند. بسته به نیاز ساختمان در اجرای تیرچه بتنی، استاندارد طول آن ها انتخاب می شود. به عنوان مثال گاهی اوقات می توان از تیرچه هایی با طول ۸ متر نیز استفاده کرد. در این بین هنگامی که طول تیرچه به بیش از ۷ متر می رسد باید به صورت مجاور آن ها را در کنار هم قرار داد. تیرچه بتنی استاندارد با طول بیش از ۷ متر به صورت دوبله و مجاور شما را یاری می‌کند تا هیچگونه محدودیتی برای اجرای آن پیش روی خود نداشته باشید.
ساخت و اجرای تیرچه بتنی استاندارد مستلزم داشتن تجربه و تخصص مجری امر در این زمینه خواهد بود. برای برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع تیرچه بتنی استاندارد، مشخصات تیرچه بتنی و قیمت اجرای آن می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بنیاد بتن تماس حاصل نمایید.

بهترین قیمت تیرچه بتنی در بنیاد بتن

نوشتن دیدگاه