تولید بتن پیش ساخته

بتن پیش ساخته، بتنی کاملا منحصر به فرد بوده که در محیط کنترل شده کارخانه و توسط قالب‌های مخصوص ساخته و پرداخته می‌شود. در تولید بتن پیش ساخته از مواد اولیه درجه یک استفاده می‌شود تا کار نهایی بافتی متراکم و مقاومتی زیاد داشته باشد. قالب‌هایی که برای این‌کار در کارخانه طراحی شده‌اند قابلیت‌های مختلفی دارند و می‌توان به صورت مجدد از آن‌ها استفاده کرد. انجام راحت کارها با بهره گیری از قطعات بتن پیش ساخته از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که موجب شده است بسیاری از پیمانکاران و مهندسین ساخت و ساز را ترغیب کند که روی به استفاده از این قطعات بیاورند. به عنوان مثال ساخت منهول بتنی 40 ساعت زمان می گیرد و زمان و انرژی زیادی از کارگران می گیرد. بنابراین بهترین کار استفاده از منهول بتنی پیش ساخته است.

نسبت سیمان استفاده شده در این نوع بتن بیشتر از نمونه‌های دیگر بوده تا کار به بهترین شکل از قالب خارج شود و دچار ترک خوردگی و شکستگی نگردد. این بتن‌ها پس از تولید سفت می‌شوند به همین دلیل حمل و نقل آسانی دارند و می‌توان آن‌ها را توسط ماشین‌ آلات به محل نصب انتقال داد.
این بتن‌ها به خوبی به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک سازه عظیم طراحی و ساخته شود. در تولید این بتن‌ها کارخانه طرح اختلاط مواد را به صورت کاملا دقیق و استاندارد انجام می‌دهد تا مقاومت فشاری سازه افزایش پیدا کند و در حمل و نقل دچار افت کیفیت نشود. تولید این سازه‌های پیش ساخته باعث شده تا کار ساخت و ساز با سرعت بیشتری پیش برود تا جایی که امروزه ساخت پل‌ها، تونل‌ها، ستون‌ها و... در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. تولید به صورت انبوه این امکان را به صنایع داده تا بتوانند بدون هیچ کمبودی طرح‌های خود را اجرایی کنند. اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت دیوار پیش ساخته، بتن اکسپوز، بتن های پیش ساخته، روان کننده های بتنی، نیوجرسی بتنی و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.

تولید بتن پیش ساخته

مراحل تولید بتن پیش ساخته

تولید بتن پیش ساخته با مراحل خاصی صورت می‌گیرد و تولیدی برای انجام این کار باید تمام مراحل را به صورت کاملا استاندارد و با انجام آزمایشات فراوان به صورت مرحله‌ای پیش ببرد.

  • اولین و مهم‌ترین مرحله در تولید این نوع بتن آماده سازی مواد اولیه آن است. مواد اولیه ساخت بتن پیش ساخته مانند ملات بنایی شامل سیمان، شن، ماسه و آب می شود. در این بین روان کننده‌هایی هم اضافه می‌شوند تا مواد به صورت کاملا رقیق درون قالب ریخته شوند.
  • این مواد در مرحله دوم توسط دستگاه کاملا میکس می‌شوند و بعد از آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا میزان مقاومت فشاری بتن سنجیده شود که این مدت زمان ۷ تا ۸۲ روز است.
  • پس از تایید کیفیت بالا و مقاومت زیاد بتن آماده قالب‌گیری می‌شود. قالب‌هایی که از پیش در کارخانه ساخته شده‌اند شکل‌های متنوعی دارند و هر کدام کارایی خاصی را در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص می‌دهند. بدین ترتیب بتن درون قالب مخصوص ریخته شده و کمی تحت فشار قرار می‌گیرد تا بافت آن تراکم لازم را بدست آورد و علاوه بر این وزن مناسب و استاندارد را هم پیدا کند.‌
  • چون بتن پیش ساخته نمونه‌های مختلفی دارد، مراحل تولید آن هم متفاوت بوده و برای ساخت از قالب‌های متنوع استفاده می‌شود. پس از اینکه بتن درون قالب سخت و محکم شد، از درون آن خارج می‌شود.
  • در مرحله آخر کیفیت محصول نهایی مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد. بتن تولید شده پس از گرفتن تاییدیه به مرحله اجرا و نصب می‌رسد.

تولیدکنندگانی که این مراحل را به صورت کاملا استاندارد و مهندسی شده طی کرده‌اند قطعا در حوزه تولید موفق‌تر هستند و توانسته‌اند نیاز بازار داخلی و خارجی را به خوبی پاسخ دهند‌. بنیاد بتن اصفهان یکی از این مجموعه ها است که کاملا مطابق با استانداردها پیش می رود و کالایی درجه یک را به مشتری تحویل می دهد. هر اطلاعاتی که درباره کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته نیاز دارید را می توانید در مقاله درج شده از سایت بنیاد بتن مطالعه کنید.

مراحل تولید بتن پیش ساخته

خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته

در خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته، تجهیزات پیشرفته و اتوماتیک بکار گرفته می‌شود تا کار به صورت کاملا ایمن و همچنین با سرعت بالا انجام شود. در این خط تولید مهنداین و نیروهای با تجربه دست به دست هم داده اند تا کار با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار شود. این خط تولید روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و قطعاتی کاملا مدرن و کاربردی را روانه بازار می‌کند که در صنعت ساختمان سازی و راه‌سازی بیشترین استفاده را دارند. قرارگیری بتن پیش ساخته در کنار قاب‌های فولادی استحکام این سازه‌ها را بیشتر کرده است. بتنی که در خط تولید قالب‌گیری می‌شود، کاملا مورد تایید بوده و میزان غلظت و چسبندگی آن مشخص شده است.
تحت فشار قرار دادن بتن درون قالب مهم‌ترین قسمت در خط تولید است که با حساسیت زیادی صورت می‌گیرد تا تمام فضای خالی قالب پر شود و هیچ روزنه‌ای نداشته باشد. در صورتی که فشار وارده کاملا استاندارد باشد، بتن تراکم لازم را درون قالب پیدا کرده و این درجه سختی آن را دو چندان می‌سازد. در ایران این خط تولید در حال گسترش است و توانسته هر روز بر تعداد بتن‌های ساخته بیافزاید که در این صورت نیاز بازار داخل و خارج به خوبی برطرف می‌شود. همچنین بتن الیافی متریال نوینی است که در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول همراه ما بمانید.  

نوشتن دیدگاه