روش ساخت ژل میکروسیلیس

مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن ریزی باعث شده است تا ساخت این محصول رونق بسیار زیادی به خود بگیرد و پروژه ‌های عمرانی و ساخت و ساز بیش از پیش از این محصول استقبال کنند. از جمله مزایای استفاده از ژل میکرو سیلیس افزایش مقاومت بتن در برابر آتش سوزی و خوردگی در مواجهه با مواد شیمیایی است. همچنین استفاده از ژل میکروسیلیس باعث جلوگیری از خوردگی فولاد در داخل بتن نیز می شود و علاوه بر آن باعث افزایش مقاومت چسبندگی و فشاری در بتن نیز خواهد شد. تمام این مزایا باعث شده اند تا تولید این محصول و استفاده از آن محبوبیت بسیار زیادی در عصر ساختمان سازی نوین پیدا کند.
اما شاید برای شما هم سوال باشد که ژل میکروسیلیس با چه روشی ساخته می شود و مواد اولیه و متریال مورد استفاده برای ساخت آن از چه موادی هستند. ما در این مقاله در اینجا هستیم تا به شما به صورت کاملا تخصصی در مورد این مسائل اطلاع رسانی کنیم. بنابراین با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ژل میکروسیلیس با استفاده از دوده سیلیسی تولید می‌ شود. در واقع ۹۰ درصد مواد تشکیل دهنده ژل میکروسیلیس دوده سیلیسی بوده و ۱۰ درصد آن نیز آب و مواد اصلاح کننده پلیمری هستند.

اگر می خواهید بدانید هارد بتن چیست و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقالات سایت بنیاد بتن مراجعه کنید. 

به چه روشهای ژل میکروسیلیس تولید می شود

به چه روشهایی ژل میکروسیلیس تولید می شود

ناگفته نماند که ژل میکروسیلیس بدون وجود روان کننده ها کیفیت کافی را نخواهد داشت. بنابراین روان کننده ها نیز در خط تولید میکروسیلیس اهمیت بسیار زیادی دارند و باعث میشوند تا ژل تولید شده در نهایت حالت خمیر مانند و روان داشته باشد. اما روش ساخت ژل میکروسیلیس با استفاده از مواد اولیه ذکر شده به چه صورت است؟ ژل میکروسیلیس دارای انواع مختلفی است که هر کدام از شرکت‌ های تولید کننده آن فرمول خاص خود را برای تولید این ماده در نظرمیگیرند. به عنوان مثال نوعی از این محصول که برای افزایش دوام و مقاومت فشاری، کششی و خمشی بتن مورد استفاده قرار می گیرد، مناسب برای انواع مختلف تونل ها و کانال های انتقال آب است و باید حداکثر نفوذ ناپذیری را نسبت به آب داشته باشد.
همچنین نوعی از سازه های بتنی که در برابر سیکل ذوب و انجماد قرار دارند نیز در این زمینه جای دارند. نوع دیگری از ژل میکروسیلیس با نام الیاف دار شناخته می شود که مقاومت بتن را در برابر بسیاری از عوامل مخرب و همچون مواد و همچنین ضربات فیزیکی تضمین می کند. به عنوان مثال این نوع ژل مناسب برای استفاده در سطوح پر ترافیک است که بیشتر در برابر اصطکاک قرار دارند. از جمله این سطوح می توان به سطح پل ها، پارکینگ ها یا حتی اماکن پدافندی نظامی خاص اشاره کرد.
به صورت کلی فرمول ترکیبی میکرو سیلیس برابر با ۹۰ درصد دوده سیلیسی و ۱۰ درصد دیگر ترکیبات و افزاینده های مخصوص تولید آن هستند که بستگی به نوع ژل ممکن است این ده درصد دچار تغییرات جزئی شوند. تمامی متریال و مواد اولیه در داخل دستگاه مخصوص خط تولید ژل میکروسیلیس به صورت کاملا تخصصی و کنترل شده با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت ژل میکروسیلیس را تولید می کنند.

کارخانه های تولید کننده ژل میکروسیلیس

کارخانه های تولید کننده ژل میکروسیلیس

شرکت بنیاد بتن اصفهان به عنوان یکی از شرکت های برجسته در زمینه فروش ژل میکروسیلیس مشغول به فعالیت است. این شرکت محصولات خود را غالبا در بسته بندی های ۲۰ لیتری در معرض فروش برای مشتری قرار داده است. همانطور که قبلا هم گفته ایم هر کدام از کارخانجات تولید کننده ژل میکروسیلیس آن را با درصد خلوص متفاوت به منظور استفاده در مکان های متفاوت تولید می کنند. به عبارتی درصد خلوص ژل میکروسیلیس مخصوص استفاده در مکان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین جهت نیز اگر قصد خرید ژل میکروسیلیس را داشتید حتما قبل از آن در مورد درصد خلوص محصول که بر روی بسته بندی آن درج شده است مطمئن شده و سپس خرید خود را انجام دهید. کارخانه های تولید کننده ژل میکروسیلیس این محصول را اغلب با کیفیت بالا درست می کنند؛ اما بنا به درخواست مشتری و درخواست بازار امکان متفاوت بودن درصد آن نیز وجود دارد.

بهترین روش ساخت ژل میکروسیلیس

بهترین روش ساخت ژل میکروسیلیس

بهترین روش ساخت ژل میکروسیلیس استفاده از ۹۰ درصد دوده سیلیسی مرغوب است که با آب، مواد روان کننده و مواد پلیمری ترکیب شده باشد. درصد آب و مواد روان کننده و مواد پلیمری باید در حد استاندارد خود باشد تا محصول نهایی به صورت کاملا یکدست و شبیه دوغاب غلیظ و به رنگ خاکستری تیره باشد. روشن بودن ژل میکروسیلیس نشان دهنده کیفیت پایین آن و درصد خلوص پایین دوده سیلیسی است. بنابراین اگر بخواهیم به بهترین روش ساخت این محصول اشاره کنیم، علاوه بر استاندارد بودن درصد ترکیبات آن، باید به خط تولید آن نیز اشاره کنیم.

خط تولید ژل میکروسیلیس باید با استفاده از جدیدترین تجهیزات و فناوری های روز جهانی احداث شده باشد تا محصول به دست آمده کیفیت بالایی داشته باشد. شما عزیزان می توانید با توجه به نیازتان انواع ژل میکروسیلیس را از فروشگاه اینترنتی شرکت بنیاد بتن اصفهان سفارش دهید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلات و ابهامات یا نیاز به مشاوره، هر یک از شما مشتریان عزیز می توانید از ساعت 8 الی 16 در 6 روز هفته با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه