وزن مخصوص ژل میکروسیلیس

برای افزایش مقاومت بتن از افزودنی های مختلفی استفاده می شود. ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیکا از جمله محصولات جانبی به شمار می‌رود که در فرآیند تولید شیشه می توان به آن دست پیدا کرد. استفاده از ژل و پودر میکروسیلیس در مناطقی که باید از بتن در برابر فرایند خوردگی محافظت شود کاربرد فراوان دارد. با استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن می توان ضمن کاهش نفوذ پذیری و افزایش مقاومت سایشی بتن، میزان مقاومت فشاری آن را نیز به شکل قابل توجهی افزایش داد. میکروسیلیس را در شکل های مختلف به صورت دوغاب میکروسیلیس، پودر میکروسیلیس و ژل میکروسیلیس می توانید مورد استفاده قرار دهید. با این حال بررسی وزن مخصوص ژل میکروسیلیس برای استفاده در بتن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از آنجایی که ژل میکروسیلیس از مهم ترین ژل ها جهت مقاوم سازی بتن ها است، نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس را در این مقاله از سایت بنیاد بتن شرح داده ایم.

معرفی و بررسی کامل ژل میکروسیلیس

معرفی و بررسی کامل ژل میکروسیلیس

با توجه به نوع تولید ژل میکروسیلیس، وزن مخصوص آن اعلام می شود. علاوه بر این، از دیگر مواردی که در انتخاب و خرید ژل میکروسیلیس به منظور افزایش مقاومت بتن مدنظر قرار می گیرد مقدار پی اچ (PH) آن خواهد بود.

ژل میکروسیلیس را در هنگام ساخت بتن به مانند سیمان به آن اضافه می کنند. معمولا با بررسی مشخصات ژل میکروسیلیس و وزن مخصوص آن مقداری که باید به بتن اضافه شود را در نظر می گیرند. به عنوان مثال ژل میکروسیلیس ۳۰ درصد که مجموعه بنیاد بتن برای شما در نظر گرفته است با وزن مخصوص ۱.۱۵ تا ۱.۲۵ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می تواند به کار گرفته شود. فراموش نکنید که این مقدار برای استفاده در بتن و در دمای ۲۰ درجه سانتیگرادی عالی است.

گاهی اوقات با توجه به نوع ساخت ژل میکروسیلیس و وزن مخصوص آن می توان مقداری که در بتن مورد استفاده قرار می گیرد را تغییر داد. به عنوان مثال بررسی مشخصات فنی ژل میکروسیلیس نشان می دهد که با توجه به شرایطی می توان از آن به مقدار ۱.6 گرم بر سانتی متر مکعب به بتن افزود. این شرایط با توجه به مقدار ‏ph می تواند متفاوت باشد. در فرآیند تولید ژل میکروسیلیس شرایطی در نظر گرفته می شود که ph آنها در حدود ۷ است.

برای خرید ژل میکروسیلیس می توانید به سایت بنیاد بتن مراجعه کرده و آن را در بسته بندی های مختلف و بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

آنالیز مخصوص ژل میکروسیلیس

آنالیز مخصوص ژل میکروسیلیس

همانگونه که عنوان کردیم، برای افزایش مقاومت فشاری بتن و کاهش نفوذپذیری آن می توان از ژل میکروسیلیس یا پودر میکروسیلیس کمک گرفت. مقدار مصرف ژل میکروسیلیس در بتن می تواند متفاوت باشد. استفاده از ژل میکروسیلیس را باید با رعایت مسائل ایمنی و استانداردهای خاص در نظر گرفت. با مصرف ژل میکروسیلیس متوجه می‌شوید که بتن های ساخته شده مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین علت از این بتن ها در ساخت سد، کانال ها و پل‌های عظیم می توان بهره برد. آنالیز مخصوص ژل میکروسیلیس نکات مختلفی را به ما نشان می دهد.

با بررسی مشخصات فنی ژل میکروسیلیس متوجه میشویم که به لحاظ خواص فیزیکی، ذرات میکروسیلیس بسیار کوچک هستند. اندازه میکروسیلیس معمولا کمتر از یک میکرون است. با توجه به اندازه بسیار کوچک ذرات میکروسیلیس می‌توان در نظر گرفت که دارای مساحت سطح بسیار بزرگی خواهد بود. با توجه به بالا بودن مساحت سطح ژل میکروسیلیس، تاثیرگذاری شگفت انگیزی بر واکنش پذیری آن می گذارد. علاوه بر این چگالی مخصوص میکروسیلیس نیز معمولا در مقایسه با سیمان پرتلند بسیار کمتر است.

در طرف مقابل با بررسی خواص شیمیایی و آنالیز مخصوص ژل میکروسیلیس متوجه می‌شویم که مقدار کربنی که در این فرآورده وجود دارد معمولا متغیر است و کمتر از دو درصد در نظر گرفته می شود.

آنالیز مخصوص ژل میکروسیلیس

اگر بخواهیم به بررسی مهمترین مشخصات فنی ژل میکروسیلیس بپردازیم، متوجه می شویم که این فرآورده فاقد یون کلر است. به همین علت استفاده از آن در ساخت آن هیچگونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. علاوه بر این با توجه به نوع ساخت ژل میکروسیلیس و ترکیبات موجود در آن، استفاده از این فرآورده موجب جلوگیری از خوردگی بتن خواهد شد. حالت فیزیکی ژل میکروسیلیس خمیر کشسانی بوده و معمولا از رنگ های خاکستری و طوسی برای تولید آن استفاده می کنند. با توجه به نحوه گیرش و ترکیبات اولیه ای که برای تولید ژل میکروسیلیس به کار می‌رود می توان آن را با استانداردهای مختلف تولید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در خصوص ژل میکروسیلیس می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بنیاد بتن تماس حاصل نمایید. علاوه بر این اگر به دنبال دریافت قیمت ژل میکروسیلیس هستید و قصد خرید این محصول برای اضافه کردن به بتن را دارید، می توانید از محصولات ارائه شده در سایت بنیاد بتن استفاده نمایید.

نوشتن دیدگاه