ترکیبات ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یکی از محصولات مورد استفاده برای ساختمان سازی به شمار می‌رود که در انواع متفاوت در بازار وجود دارد و کیفیت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. در زمان گذشته از دوده میکروسیلیس برای مقاوم سازی بتن استفاده می‌شد که تاثیر بسزایی در مقاوم سازی این محصول داشت، اما یکی از معضلاتی که این دوده ها داشتند این بود که ترکیبات آن ها مناسب نبود و افراد باید خود اقدام به ترکیب ماده با سایر مواد می کردند. ژل میکروسیلیس با دارا بودن ترکیبات موثر می تواند به راحتی با بتن مخلوط می شود و ترکیب مناسبی را ایجاد می کند.‌ در این مقاله از بنیاد بتن اصفهان قصد داریم به ترکیبات ژل میکروسیلیس که باعث بالاتر رفتن کیفیت و کارآیی بتن می‌شوند بپردازیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید در این مقاله با ما همراه باشید.  جهت دریافت قیمت پل بتنی پیش ساخته، بتن اکسپوز و ... برای پروژه های خود می توانید به سایت بنیاد بتن مراجعه کنید. 

microsilica-gel-compounds2.jpg

افزودنی ژل میکروسیلیکا

  • به صورت کلی اگر بخواهیم به برخی از افزودنی های ژل میکروسیلیس اشاره کنیم می توان به موارد زیر پرداخت:
  • آب: آب یکی از ساده ترین و پایه ای ترین مواد تشکیل دهنده ژل میکروسیلیس است. این محصول که در طبیعت به فراوانی یافت می شود برای خمیر کردن ژل میکروسیلیس مورد استفاده قرار می گیرد و آن را به صورت خمیری در می‌آورد.
  • روانساز بتن: یکی دیگر از محصولاتی که در ژل میکروسیلیس مورد استفاده قرار می گیرد روان ساز بتن است. این روان ساز ساختار بتن را به گونه‌ای در می آورد که در تمامی نقاط غلظت بتن به یک اندازه باشد و به راحتی بتوان آن را جابه جا کرد.
  • دوده سیلیسی: یکی دیگر از ترکیبات این محصول را می توان دوده سیلیسی دانست. این دوده ها به عنوان مهم ترین ترکیبات ژل میکروسیلیس شناخته می‌شوند و به صورت کلی این ژل بر پایه دوده سیلیسی ساخته می شود.
  • الیاف پلی پروپیلن: این الیاف یکی دیگر از مواد استفاده شده در ژل میکروسیلیس هستند. به صورت کلی استفاده از این محصول چندان رایج نیست و تنها میزان کمی از آن ها در ژل میکروسیلیس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سایر افزودنی های پلیمری بتن: علاوه بر موارد بالا سایر افزودنی های پلیمری بتن نیز در این محصول مورد استفاده قرار می گیرند. وجود این افزودنی ها باعث می شود بتن مقاومت بالاتری پیدا کند و با کیفیت بالاتر قابل استفاده باشد، در حالی که اگر این افزودنی ها در داخل بتن وجود نداشته باشد، مقاومت آن تا حدود زیادی زیر سوال خواهد رفت و ژل میکروسیلیس به دلیل دارا بودن این افزودنی ها مقاومت بسیار بالایی به بتن می دهد. از آنجایی که ژل میکروسیلیس از مهم ترین ژل ها جهت مقاوم سازی بتن ها است، نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس را در این مقاله از سایت بنیاد بتن شرح داده ایم.

کاربری ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس با دارا بودن ترکیبات بالا به عنوان یکی از مواد کاملاً کاربردی برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان بهترین محصول برای عایق کاری استخر به شمار می‌رود. 

نوشتن دیدگاه