مهار دیوار با میلگرد بستر

زمانی که وارد ساختمان های قدیمی شوید ممکن است مکان های مختلفی از ساختمان را ببینید که دچار ترک خوردگی شده اند و دیوارها، ترک های بزرگی دارند که هر لحظه امکان خراب شدن دیوار وجود دارد. در این گونه موارد مهار دیوار با میلگرد بستر یکی از راه حل های مناسب برای برداشتن بار اضافه از روی دیوار است. میلگرد بستر نه‌تنها در ساختمانهای جدید مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در برخی از موارد در ساختمان های قدیمی که امکان ریختن دیوار آنها وجود دارد با استفاده از میلگرد بستر می توان دیوار را به صورت کامل مهار کرد و از ریختن دیوار جلوگیری نمود. به صورت کلی میلگرد بستر بهترین راه حلی است که برای مهار دیوار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سایت بنیاد بتن منبع قابل اعتماد برای خرید انواع میلگرد بستر در سایزهای مختلف و با کیفیت عالی است.

استفاده از میلگرد بستر: روشی مناسب برای مهار دیوار غیرسازه ‌ای

استفاده از میلگرد بستر: روشی مناسب برای مهار دیوار غیرسازه ‌ای

در هنگام درست کردن ساختمان های قدیمی معمولاً از سازه مقاوم استفاده نمی‌شد و تنها برای درست کردن ساختمان آجر ها روی یکدیگر چیده می شدند. همین موضوع باعث می‌شود ساختمان در برابر موارد مختلف مانند زلزله مقاوم نباشد و همچنین دیوارهای ساختمان زودتر از حد مجاز ترک برمی دارند.
در این گونه موارد یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که برای مهار کردن دیوارها در این ساختمان ها که سازه ای ندارند باید چه کرد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت برای مهار دیوار غیر سازه ای باید از میلگرد بستر استفاده نمود. به صورت کلی زمانی که میلگرد بستر در بدنه دیوارهایی که ترک خورده اند مورد استفاده قرار می گیرد، مقاومت سازه تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند و به این کار cold rolled twist labor گفته می‌شود که یکی از روش های مناسب برای افزایش مقاومت دیوار هاست.
برای استفاده از میلگرد بستر در دیوارهای قدیمی در ابتدا باید گچ روی دیوار به صورت کامل کنده شود و سپس در بین آجر ها از میلگرد بستر به صورت عمودی و افقی استفاده می شود تا مقاومت دیوار تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.
با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شده یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چرا استفاده از میلگرد بستر بهترین روش برای مهار کردن دیوار غیر سازه‌ای است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت میلگرد بستر به دلیل دارا بودن مقاومت بالا در شرایط سخت و حتی در سرما و گرما به هیچ عنوان مشکلی برای سازه به وجود نمی آورد و با مقاومت بالای خود می تواند به راحتی سازه های مختلف و حتی سازه های غول آسا را سرپا نگه دارد.

مهار دیوار با میلگرد بستر چگونه انجام می شود؟

مهار دیوار با میلگرد بستر چگونه انجام می شود؟

برای مهار دیوار با میلگرد بستر می توان از میلگرد های مختلف افقی و عمودی استفاده نمود و یا آنها را در کنار یکدیگر برای سازه های مختلف مورد استفاده قرار داد.
در ابتدای امر یکی از مهمترین نکاتی که برای مهار دیوار با میلگرد بستر باید به آن اشاره شود این است که مهندسان باید به صورت کامل در نظر بگیرند که طول و وزن مورد نیاز برای میلگرد بستر باید چقدر باشد تا به بدنه ساختمان آسیبی وارد نکند. بعد از اینکه مهندسین به صورت کامل طول و وزن میلگرد بستر را محاسبه نمودند، کار بعدی اجرای میلگرد بستر در بدنه ساختمان است.
در مرحله بعدی مهندسان باید در نظر داشته باشند که آیا می‌خواهند در بدنه دیوار از میلگرد خرپایی استفاده کنند یا از میلگرد نردبانی؟ به صورت کلی میلگرد خرپایی به دلیل دارا بودن مقاومت بالاتر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خصوص برای مهار کردن دیوارها می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
در مرحله آخر از میلگرد آجدار در بدنه ساختمان و در بین آجر ها استفاده می شود و سپس روی میلگرد با استفاده از ملات و سیمان به صورت کامل پر می شود تا مقاومت ساختمان افزایش پیدا کند.
نکته مهمی که در زمینه مهار دیوار با میلگرد بستر باید به آن اشاره کرد این است که اگر مهار دیوار با میلگرد بستر به خوبی انجام نشود و وزن سازه در نظر گرفته نشود استفاده از میلگرد بستر نه‌تنها تاثیری در افزایش مقاومت دیوار نخواهد داشت، بلکه می تواند عاملی برای تخریب دیوار به شمار برود و خود عامل مخرب باشد. به همین دلیل قبل از انجام هر گونه عملی استفاده از نظرات مهندسان تا حدود زیادی کمک کننده است.
بنیادبتن با تامین انواع میلگرد بستر در سایزهای مختلف و با کیفیتی بسیار عالی انتخاب و خرید را برای مشتریان خود بسیار آسان کرده است. کافی است به سایت بنیادبتن مراجعه کرده و با مناسب ترین قیمت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه