عملکرد میلگرد بستر

استفاده از میلگرد بستر باعث میشود تا ساختمان در برابر تنش های شدید, همچون زلزله مقاوم سازی شود. میلگرد بستر به دو صورت عمودی و افقی در ساختمان به کار برده می شود که بسته به نظر مهندس ساختمان می تواند در یکی از این دو حالت و یا هر دو حالت به کار گرفته شود. اغلب موارد در پروژه های ساختمان سازی در کشور ما میلگرد را به صورت افقی به کار میبرند، که در صورت به کار بردن میلگرد بستر به صورت افقی باید به ازای هر ۴۰ سانتی متر ارتفاع دیوار یک لایه میلگرد بستر و یک لایه ملات به کار برده شود. همانطور که گفته ایم عملکرد میلگرد بستر باعث مقاوم سازی ساختمان و جلوگیری از حرکت دیوارها خواهد شد، که ترک برداشتن دیوار ها در برابر زلزله حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کمتر خواهد شد. از طرفی هنگامی که شما میلگرد را به صورت عمودی و یا به عبارتی قائم در دیوارها به کار ببرید این مسئله باعث جلوگیری از حرکت دیوارها و همچنین لرزش آن ها خواهد شد. در سایت بنیاد بتن هرآنچه را که در مورد میلگرد بستر لازم دارید بدانید و همچنین با کیفیت ترین میلگرد بستر برای خرید در اختیار شما قرار داده شده است.

علت استفاده از میلگرد بستر

علت استفاده از میلگرد بستر

پررنگ ترین علت استفاده از میلگرد بستر را می توان مقاوم سازی ساختمان ها و سازه های بتنی در برابر زلزله دانست. به خصوص در کشورهایی که روی خط زلزله قرار دارند، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند . به عنوان مثال بسیاری از کشورهای اروپایی روی خط زلزله قرار ندارند و نیازی به استفاده از میلگرد بستر نیز در آن ها دیده نمی ‌شود. اما با این حال باز هم از این نوع میلگرد استفاده می کنند. اما در کشور ما که یکی از کشورهای زلزله خیز به شمار می‌ آید و اغلب استان ها روی خط زلزله قرار دارند استفاده از این میلگرد بسیار حائز اهمیت است. اگرچه کشور ما جزو کشورهای گرم و خشک به شمار می ‌آید اما بسیاری از شهرها و استان ‌ها از جمله استان های جنوبی و شمالی مناطق شرجی هستند و استفاده از میلگرد ضد زنگ و گالوانیزه برای این مناطق اهمیت بسیار بیشتری دارد. به همین جهت نیز کارگاه های تولید کننده میلگرد و کارخانجات این محصول باید میلگرد را به ‌صورت گالوانیزه و ضد زنگ تولید کنند تا سازه های بتنی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند. در صورتی که میلگرد در داخل سازه بتنی دچار اکسید شدن و تخریب شدگی شود قطعا سازه بتنی سست خواهد شد و در نتیجه تاثیر میلگرد بستر به صورت کاملا برعکس خواهد بود.

چرا باید از میلگرد بستر استفاده کنیم؟

چرا باید از میلگرد بستر استفاده کنیم؟

از آنجایی که در ساختمان های جدید از نوع بتنی هستند و بتن نیز از مقاومت فشاری بالا و مقاومت کششی بسیار پایینی برخوردار است؛ اهمیت استفاده از میلگرد پررنگ ‌تر می ‌شود. زیرا باعث افزایش مقاومت کششی بتن می شود و همین مسئله نیز ساختمان را در برابر زلزله ایمن می کند. در صورتی که ساختمان ها به صورت ایمن و به صورت اصولی به میلگرد بستر مجهز شوند، ایمنی آن ها نیز تا حد چشمگیری افزایش پیدا می ‌کند. اما بهتر است قبل از خرید میلگرد بستر، حتما نکات مهمی را در این زمینه در نظر بگیرید. اولین نکته ‌ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید نوع اقلیم و آب و هوای مورد نظر شما است. آب و هوای حاکم بر منطقه، در استفاده از میلگرد بستر بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در صورتی که شما در مناطق شرجی زندگی میکنید باید حتما نسبت به انتخاب میلگرد متناسب با اقلیم آب و هوایی خود نیز حساسیت کافی به خرج بدهید. زیرا در غیر این صورت امکان دارد که خسارت های جبران ناپذیری به بار آید. در صورتی که قصد دریافت مشاوره های بیشتر در مورد استفاده از میلگرد بستر را داشتید می توانید از طریق لینک های ارتباطی با کارشناسان فروش ما در بنیاد بتن اصفهان در تماس باشید. ما به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان میلگرد بستر در کشور مشغول به فعالیت هستیم و نمایندگی های خود را در سراسر کشور نیز گسترش داده ایم. بنابراین شما به راحتی در هر شهر و استان می توانید از طریق ارتباط با نمایندگی های مجاز ما، محصول مورد نظر خود را به صورت کاملا استاندارد و مستقیم خریداری نمایید. همچنین کارشناسان فروش بنیاد بتن همانطور که قبلا هم گفتیم آماده ارائه مشاوره های لازم به شما هستند تا شما بدون هیچ گونه مشکل و دردسر به راحتی بتوانید بهترین میلگرد متناسب با نیاز خود را با بهترین قیمت انتخاب و خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه