دستمزد اجرای میلگرد بستر

اجرای میلگرد بستر یک عملیات کاملا تخصصی است که افراد معمولی قادر به انجام آن نیستند. بلکه باید با استفاده از محاسبات مهندسی به صورت کامل و دقیق، محل قرارگیری آن را پیدا کرده و سپس با استفاده از اتصالات جوش و یا پیچ و مهره، میلگرد را در محل خود تثبیت نموده و در نهایت با استفاده از ملات میلگرد بستر را پوشش دهند. سپس مجدد بعد از چهل سانتی متر مجدد باید این پروسه تکرار شود. بنابراین اهمیت پروژه اجرایی میلگرد بستر تا حدی بالا است که کوچکترین خطا در این زمینه باعث تخریب ساختمان و دیوارها خواهد شد. لذا به هنگام اجرای میلگرد بستر حتما دقت داشته باشید که افراد متخصص و دارای تجربه عملی این کار را انجام دهند. همچنین نکته دیگری که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید این است که دستمزد اجرای این میلگرد ها نیز بستگی به متراژ ساختمان شما و همچنین تعداد طبقات شما دارد. البته نحوه اجرای میلگرد که از نوع افقی باشد یا عمودی نیز در دستمزد اجرای آن تاثیرگذار خواهد بود. با مراجعه به سایت بنیاد بتن، می توانید به صورت رایگان از کارشناسان این شرکت راهنمایی گرفته و مناسب ترین میلگرد بستر برای پروژه خود را تهیه فرمایید.

مساحت ساخت: اولین عامل در تعیین اجرای میلگرد بستر

مساحت ساخت: اولین عامل در تعیین اجرای میلگرد بستر

اگرچه کشورهای پیشرفته از ۷۰ الی ۸۰ سال پیش میلگرد بستر را به صورت عمومی در تمام ساختمان های خود مورد استفاده قرار می دادند، اما این تکنولوژی فقط چند سال است که در کشور ما رونق بسیار خوبی پیدا کرده و متاسفانه ساختمان های قدیمی تر فاقد میلگرد بستر هستند. امروزه نیز بسیاری از افراد معتقد هستند که صرفا ساختمان های چند طبقه نیاز به میلگرد بستر دارند. اما این تفکر کاملا اشتباه است زیرا کشور ما بر روی خط زلزله قرار دارد و ساختمان های معمولی و کوتاه نیز نیاز به میلگرد بستر خواهند داشت. مساحت ساخت سازه های بتنی، اولین عامل در تعیین اجرای میلگرد بستر خواهد بود. شما قبل از اینکه قصد اجرای میلگرد بستر را داشته باشید حتما باید در مورد چگونگی آب و هوای حاکم بر منطقه و همچنین در مورد مساحت زیر ساخت سازه مورد نظر تحقیقات لازم را به عمل آورده و سپس برای اجرای میلگرد اقدام نمایید. اغلب طول میلگردهای بستر برابر با ۳ متر است که در صورت کوتاه تر بودن طول دیوار ها باید طول میلگرد نیز کمتر شود. همچنین مساحت زیربنا نیز در مورد ارائه نوع میلگرد و اندازه آن تاثیرگذار خواهد بود. عرض دیوار تعیین کننده عرض میلگرد بستر است، به عنوان مثال عرض میلگرد بستر ممکن است بین ۵.۵ الی ۱۱ سانتیمتر متغیر باشد، که این تغییر اندازه بستگی به تغییر عرض دیوار دارد.

شرایط کاری پروژه: عامل دوم حائز اهمیت در دستمزد اجرای میلگرد

شرایط کاری پروژه: عامل دوم حائز اهمیت در دستمزد اجرای میلگرد

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در تعیین دستمزد اجرای میلگرد تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال اجرای افقی و عمودی میلگرد در مدت زمان اجرای آن و دستمزد اجرای آن تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی در صورتی که شرایط کاری پروژه از لحاظ شرایط آب و هوایی نرمال و ایده آل باشد و یا اینکه ساختمان از نوع چندین طبقه و بسیار بلند نباشد، هزینه ها و دستمزد اجرای میلگرد بستر نیز متعادل تر خواهد بود. این در صورتی است که در آب و هوای سخت همچون آب و هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم و همچنین برای ساختمان های چند طبقه این مسئله کمی مشکل ساز می شود و باعث افزایش دستمزد اجرای میلگرد خواهد بود. همچنین در صورتی که شرایط آب و هوایی نامطلوب باشد، افراد برای اجرای میلگرد با مشکل روبه رو خواهند شد. بنابراین قبل از اینکه در مورد میزان و مبلغ دستمزد اجرایی میلگرد بستر از افراد فعال در این زمینه سوال کنید، حتما شرایط ساختمان خود، مکان ساختمان، شرایط آب و هوایی و همچنین تعداد طبقات ساختمان را بررسی کنید و در مورد تمامی این موارد به افراد متخصص در این زمینه اطلاع رسانی کنید تا بتوانند هزینه مناسب را برای شما در نظر بگیرند. متخصصین و کارشناسان ما در وبسایت بزرگ فروشگاهی بنیاد بتن اصفهان نیز در این زمینه آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره به شما هستند، تا شما بتوانید بهترین نوع میلگرد بستر را از لحاظ شرایط اقلیمی و از لحاظ نوع سازه بتنی خود انتخاب کرده و در نهایت با کمترین هزینه، آن را برای ساختمان خود اجرا کنید. امروز اجرای میلگرد بستر نسبت به وال پست هزینه های کمتری دارد و همین مسئله نیز باعث شده است تا رغبت به اجرای این میلگردها نیز در پروژه های عمرانی افزایش پیدا کند.

نوشتن دیدگاه