نحوه استفاده از روان کننده بتن

برای رفع ایرادات بتن، از افزودنی های مختلفی استفاده می شود. با توجه به اینکه بتن در حالت عادی ممکن است با ایراداتی مواجه شود، استفاده از افزودنی های استاندارد و کاربردی می تواند کمک کند تا مشکلات مختلفی از آن ها را به راحتی برطرف کرد. به عنوان مثال با شروع گیرش سیمان یا به دلیل کاهش آب موجود در بتن ممکن است با سفت شدن آن مواجه شویم. همانگونه که می‌ دانید اضافه کردن آب به بتن در این شرایط می ‌تواند ضمن کاهش مقاومت آن، کیفیت محصول را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. شرایطی که موجب شده از روان کننده ها به شکل گسترده استفاده شود. در عین حال نحوه استفاده از روان کننده بتن نیاز به اطلاعات دقیق به منظور به کارگیری صحیح آن ها دارد. قبل از ادامه باید بگوییم که شما می توانید برای کسب هر نوع اطلاعاتی در رابطه با قطعات پیش ساخته همچون آبرو بتنی پیش ساخته با کارشناسان ما در بنیاد بتن در ارتباط باشید. 

بررسی آزمایشات و تحقیقات گسترده توسط متخصصان حرفه ‌ای و کارشناسان در حوزه صنعت بتن نتایج مناسبی در اختیار فعالان در این زمینه قرار می ‌دهد. با توجه به این که در حالت کلی یک مخلوط بتنی دارای ۴۰ درصد آب است، برای حفظ کیفیت آن و بالا بردن اسلامپ باید مقدار آب را کاهش داد. روان کننده بتن در این شرایط می ‌تواند گزینه ای ایده‌ آل شناخته شود. مقداری که از روان کننده در تولید بتن استفاده می ‌شود تحت استانداردهای لازم برگزیده خواهد شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه بتن پیش ساخته، بتن الیافی، روان کننده بتن، بتن اکسپوز و ... می توانید به سایت بنیاد بتن مراجعه کنید و یا با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید. 

نحوه استفاده از روان کننده بتن

راهنمای مصرف روان کننده بتن

عوامل متعددی می ‌توانند در مصرف روان کننده بتن اثر گذار باشند. به عنوان مثال میزان اسلامپ بتن، انتظارات مهندسان پروژه از بتن مصرفی، غلظت روان کننده به کار رفته و همچنین شرایط آب و هوایی می توانند از جمله این عوامل شناخته شوند. در کنار این موارد، برای اوقات خواص شیمیایی و فیزیکی بتن نیز تاثیر خود را در مقدار مصرف روان کننده بتن نشان می دهند.
بتن در شکل های مختلف و تحت استانداردهای گوناگون تولید می شود. به عنوان مثال گاهی اوقات شرایط انجام پروژه به گونه‌ ای است که در محل ساخت و ساز، مصالح مختلف مانند بتن تولید می ‌شوند. اضافه کردن روان کننده در محل ساخت بتن در مقایسه با بتونی که در پای کار تولید می شود، تفاوت های آن ها را نشان می دهد.
اگر قصد مصرف روان کننده بتن در بچینگ را دارید، پس از تولید محصول مورد نظر و اختلاط شن و ماسه می ‌توانید روان کننده را به ترکیب بیفزایید. ابتدا شن و ماسه را با هم مخلوط کرده و جهت جلوگیری از استهلاک شدید، مقدار مناسبی آب به ترکیب افزوده می شود. در این گام می توان روان کننده را اضافه کرد. مرحله آخر برای چسبندگی و قوام بتن با اضافه کردن سیمان طی می ‌شود.
در طرف مقابل اگر در محل پروژه یا پای کار نیاز به استفاده از روان کننده بتن دارید نیز می توانید به راحتی این محصول را مورد استفاده قرار دهید. بتن تولید شده در کارخانه، توسط کامیون حمل بتن به محل بتن ریزی جابجا خواهد شد. روان کننده باید در زمان مناسب و هنگامی که قصد استفاده از بتن را دارید به ترکیب اضافه شود. برای این کار می توان ۳ تا ۷ دقیقه، بسته به مکان مورد نظر و شرایطی که قصد استفاده از بتن را دارید، روان کننده را به مخلوط بیفزایید. یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد، عدم حل شدن مناسب افزودنی در مخلوط بتنی است. به همین علت رقیق کردن روان کننده با استفاده از آب می تواند راه حل مناسبی باشد. در عین حال اثرگذاری بیشتری از روان کننده بتن به هنگام اضافه کردن در پای کار مشاهده می شود. چرا که زمان طولانی برای به کار بردن محصول طی نخواهد شد. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

نحوه استفاده از روان کننده بتن

روش مصرف انواع روان کننده بتن

بسته به نوع روان کننده انتخاب شده، روش مصرف آن نیز با تفاوت ‌هایی همراه است. مطابق با توصیه ‌هایی که تولید کننده محصول ارائه می دهد، باید روان کننده را مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اینکه شرایط عمل آوری و ساخت بتن متفاوت است، راهنمای مصرف روان کننده بتن نیز تغییراتی با خود به همراه دارد. روان کننده ها را می توان به شکل پودری و مایع در بتن به کار برد. متخصصان حوزه ساخت و ساز معمولاً استفاده از روان کننده مایع را توصیه می کنند. با این حال اگر قصد دارید از روان کننده پودری بهره ببرید، سعی کنید برای تبدیل آن به حالت مایع، مقداری آب به مخلوط اضافه کنید.
یکی از روش های ایده آل برای مصرف روان کننده بتن به منظور اطمینان از پخش یکنواخت محصول، اضافه کردن مقداری از آن به آب محسوب می شود. بخشی از روان کننده بتن را می توانید به اختلاط اولیه سیمان ۵۰ تا ۷۰ درصد از آب مصرفی و سنگدانه اضافه کنید. بخش دیگر آن را نیز با آب ترکیب کرده و به مخلوط بیفزایید. فراموش نکنید مصرف بیش از حد روان کننده می تواند مشکلاتی مانند کاهش مقاومت اولیه، تاخیر در زمان گیرش و همچنین افزایش مقدار هوای بتن را به همراه داشته باشد.

درصورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با نحوه استفاده از روان کننده بتن با ما در بنیاد بتن اصفهان تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه