معایب میلگرد بستر

میلگرد بستر یکی از محصولاتی است که به منظور مقاوم سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و انواع متنوعی در بازار موجود است. استفاده از این محصول دارای مزایای بسیار زیادی است و به صورت کلی می تواند ساختمان را در برابر زلزله تا حدود زیادی مقاوم کند اما هر محصولی در کنار دارا بودن مزایای بسیار زیاد ممکن است دارای معایبی نیز باشد که میلگرد بستر نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مقاله از سایت بنیاد بتن قصد داریم به میلگرد بستر و برخی از معایب آن بپردازیم تا بتوانید با دید باز در مورد خرید محصول و استفاده از آن تصمیم بگیرید. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

 ویژگی های میلگرد بستر چیست؟

ویژگی های میلگرد بستر چیست؟

به صورت کلی میلگرد بستر دارای ویژگی های زیر است:
ضد زنگ بودن: یکی از مهمترین ویژگی های میلگرد بستر ضد زنگ بودن محصول است. این محصول در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و به دلیل تولید محصول از جنس فولاد ضد زنگ و استیل ضد زنگ به هیچ عنوان امکان زنگ زدگی در آن وجود ندارد.

استحکام و مقاومت بالا: یکی از مهمترین ویژگی های این محصول را می توان استحکام و مقاومت بسیار بالای محصول مورد نظر دانست که باعث می‌شود این محصول در بدنه ساختمان ها برای مدت زمان طولانی باقی بماند و عمر مفید ساختمان را افزایش دهد.

ضخامت مناسب: به صورت کلی این محصول دارای ضخامت ۴ میلیمتری است.

دارا بودن آج: یکی از مهمترین ویژگی های میلگرد بستر را می توان آج های موجود روی آن دانست. وجود آج روی این محصول باعث می شود بتوان راحت تر در بدنه ساختمان از آن استفاده کرد و موادی مانند سیمان بهتر و مقاوم تر روی میلگرد بستر می چسبند.

خمش پذیری مناسب: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد بستر این است که این محصول دارای خمش پذیری کاملا مناسبی است و امکان تا کردن آن به راحتی وجود دارد و به هیچ عنوان در هنگام تا شدن نمی شکند.

طول محصول: این محصول با حداکثر طول ۳ متر تولید و روانه بازار می شود. در این مورد دقت به این نکته الزامی است که میلگرد بستر به راحتی می‌تواند بریده شود و هیچگونه مشکلی از این جهت وجود ندارد به همین دلیل می‌تواند به طول دلخواه در بیاید.

عرض محصول: عرض محصول مورد نظر ممکن است عددی بین پنج و نیم تا ۱۱ سانتی متر باشد.

دارا بودن قابلیت جوشکاری: میلگرد بستر را می توان یکی از محصولات مناسب برای جوشکاری دانست به گونه‌ای که در هنگام جوشکاری قطعات آن به راحتی به یکدیگر متصل می شوند و به هیچ عنوان امکان خراب شدن میلگرد بستر در هنگام جوشکاری وجود نخواهد داشت.

استفاده از میلگرد بستر چه معایبی دارد؟

استفاده از میلگرد بستر چه معایبی دارد؟

استفاده از میلگرد بستر دارای مزایای بسیار زیادی است و باعث میشود هزینه های ساختمان سازی تا حدود زیادی کاهش پیدا کند اما یکی از مهمترین معایب استفاده از این محصول این است که مهندسینی که قرار است از این نوع میلگرد در بدنه ساختمان خود استفاده کنند، باید با محاسبه دقیق کار خود را انجام دهند.
به صورت کلی مهندسان باید بدانند که طول میلگرد بستر در ساختمان باید چقدر باشد و ضخیم یا نازک بودن قطر میلگرد را به صورت کامل تعیین نمایند و وزن اصلی سازه باید به گونه‌ای باشد که میلگرد بستر به سازه آسیبی وارد نکند.
اگر میلگرد بستر با محاسبه های دقیق در ساختمان سازی مورد استفاده قرار بگیرد باعث می‌شود محلهای مختلف به صورت کامل ضدزلزله شوند اما اگر محاسبه دقیقی در این زمینه وجود نداشته باشد نه تنها باعث ضد زلزله شدن ساختمان نمی شود، بلکه استفاده از میلگرد بستر در بدنه ساختمان باعث می شود در صورت بروز حوادثی مانند زلزله، خسارات ناشی، افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و در واقع میلگرد بستر به عنوان یک عامل آسیب زننده شناخته می شود. به صورت کلی باید گفت اگر از مهندسین فعال و با تجربه در این زمینه بهره گیری شود به هیچ عنوان استفاده از میلگرد بستر نمی تواند باعث بروز عیب در ساختمان سازی شود، اما اگر مهندس کم تجربه باشد و میزان استفاده از میلگرد بستر را اشتباه تخمین بزند، این اشتباه می تواند تا حدود زیادی سازه را به خطر بیاندازد و عمر مفید سازه را کاهش دهد و در برخی از موارد اصلاً به عنوان محصولی برای مقاومت در برابر زلزله شناخته نمی شود.
شرکت بنیاد بتن با ارائه باکیفیت ترین میلگرد بستر   - قیمت میلگرد امروز در خدمت شما عزیزان است و این محصول را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه میکند. کافی است به سایت بنیادبتن مراجعه کنید و با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

نوشتن دیدگاه