قیمت خط تولید میلگرد بستر

مقاوم سازی انواع ساختمان های تجاری و مسکونی در برابر زلزله، از اقدامات ضروری در ساخت و سازهای عمرانی به حساب می آید. انتخاب مصالح مناسب و استفاده از ترفندهای استاندارد مهندسی، از راه های اصلی برای این موضوع خواهد بود. به کار بردن میلگرد بستر یکی از جدیدترین و کاربردی ترین روش ها برای مقاوم سازی ساختمان ها است. استفاده از میلگرد بستر برای ایجاد ساختمان های ضد زلزله، از کشورهایی اروپایی آغاز شده و در نهایت توسط مهندسین ایرانی به کار گرفته شد.
میلگرد بستر به نوعی از میلگردهای فولادی گفته می شود که در ساختار دیوارهای آجری، سفالی و بلوکی به کار می روند. ساختار میلگرد بستر شامل دو مفتول طولی است که به کمک یک مفتول تغییر شکل یافته به یکدیگر متصل می شوند. میلگرد متصل کننده را به شکل خرپایی یا نردبانی به کار می برند. البته میلگرد بستر خرپایی مقاومت بیشتری ایجاد کرده و کاربرد موثرتری نیز خواهد داشت.
در حال حاضر، شرکت های زیادی به تولید میلگرد بستر در کشور می پردازند. اهمیت روش تولید میلگرد بستر و کیفیت مواد اولیه سازنده آن به اندازه ای است که هرگونه سهل انگاری در تولید و نصب آن می تواند اثری معکوس بر مقاوم سازی سازه ها داشته باشد.
برای مثال، مفتول های به کار برده شده در ساخت میلگرد بستر باید خاصیت ضد زنگ داشته باشند. در غیر این صورت در اثر برخورد با رطوبت و ملات، دچار پوسیدگی و خوردگی خواهند شد. همچنین تولید میلگرد بستر آجدار بسیار کاربردی تر از میلگرد بستر ساده خواهد بود. علت این موضوع ایجاد چسبندگی بیشتر بین آج های میلگرد با ملات است که اثربخشی آن را بیشتر خواهد کرد.
برای راه اندازی خط تولید میلگرد بستر به چه زیرساخت هایی نیاز داریم؟

برای راه اندازی خط تولید میلگرد بستر به چه زیرساخت هایی نیاز داریم؟

برای راه اندازی خط تولید میلگرد بستر لازم است ابتدا یک مکان با متراژ بالا و کافی برای این کار در نظر گرفته شود. مرحله بعد، خرید دستگاه های تخصصی برای تولید میلگرد بستر در شکل های مختلف خواهد بود. لازم است به این نکته توجه شود که دستگاه ها باید با بهترین و به روزترین فناوری ها ساخته شده باشند. هر چه کیفیت دستگاه های تولید میلگرد بستر بالاتر و فناوری ساخت آن ها به روزتر باشد، بازده بالاتری داشته و بهره وری را افزایش خواهند داد. به جرات می توان گفت که امروزه نیاز دستگاه های اتوماتیک تولید میلگرد بستر به نیروی انسانی، تنها به وارد کردن مواد اولیه در دستگاه محدود شده است.
نکته ای که باید در تولید میلگرد بستر رعایت گردد ضخامت مناسب مفتول هایی است که برای تولید این نوع مصالح به کار برده می شوند. در واقع، ضخامت مفتول ها نباید کمتر از 4 میلی متر و بیشتر از 8 میلی متر (حداکثر برابر با نصف ضخامت ملات) باشد. همچنین، مفتول ها باید روکشی از فلز روی داشته باشند تا از خوردگی در امان بمانند. داشتن فناوری تولید میلگرد بستر ضد خوردگی با ضخامت های متنوع، توانایی تولید کننده را برای رقابت در بازار افزایش خواهد داد.
در نهایت، باید فضایی به منظور انبار کردن محصولات تولید شده در نظر گرفته شود. حمل انواع محصولات تولید شده نیز به تجهیزات خاص خود نیاز دارد. برای مثال، لازم است ماشین هایی که برای حمل اجسام سنگین مورد استفاده قرار می گیرند برای حمل میلگردهای تولید شده خریداری گردند.

بودجه مورد نیاز برای افتتاح خط تولید میلگرد بستر

بودجه مورد نیاز برای افتتاح خط تولید میلگرد بستر

با توجه به افزایش روز افزون قیمت تجهیزات و وسایل، نمی توان قیمت مشخصی برای راه اندازی خط تولید میلگرد بستر در نظر گرفت. با این حال، به طور کلی هزینه راه اندازی خط تولید میلگرد بستر بستگی زیادی به نوسانات قیمت ارز خواهد داشت. هزینه تجهیزات، ماشین آلات، مواد اولیه، ماشین های حمل میلگرد، خرید زمین مناسب و ایجاد انبار با ظرفیت کافی اصلی ترین مواردی هستند که باید در تخمین بودجه راه اندازی خط تولید میلگرد بستر در نظر گرفته شوند. همچنین، هر دستگاه خریداری شده باید به شکل مناسبی به محل کارخانه منتقل گردد. بنابراین، هزینه حمل و نقل تجهیزات و ماشین آلات باید به بودجه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید میلگرد بستر اضافه گردد.
به منظور تخمین دقیق بودجه راه اندازی خط تولید میلگرد بستر لازم است از شرکت تولید کننده معتبر بنیاد بتن قیمت تجهیزات و ماشین آلات را دریافت نمایید.

 

نوشتن دیدگاه