بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز یا بتنی که برای نمای ساختمان استفاده می شود نوعی از مصالح و متریال ساختمانی است که کارایی بسیار گسترده‌ای دارد. بتن اکسپوز بسیار صاف و یک دست بوده و برای زیبا سازی نما در ساختمان کاربرد دارد. این نوع از بتن را می توان به راحتی رنگ آمیزی کرد و با سایر متریال مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی آن را هماهنگ کرد. همانطور که می دانید از گذشته تاکنون استفاده از بتن برای ساخت و ساز مرسوم بوده است؛ اما با پیشرفت تکنولوژی بتن را به گونه‌ای فرآوری کرده‌اند که مقاومت آن افزایش بیابد و بتوان در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد. به همین خاطر پیمانکاران و مهندسان حوزه ساخت و ساز از بتن اکسپوز یا همان بتن نمای ساختمان استفاده می‌کنند که به صورت پیش ساخته در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شود.
امروزه بتن اکسپوز برای ساخت نمای داخلی، نمای خارجی، ساخت پله، پوشش کف و همچنین مبلمان هایی که در فضای باز ساخته می شوند، استفاده می شود. بتن اکسپوز پیش ساخته از هرگونه ترکیبات سمی و گازی عاری است. به همین خاطر این نوع بتن یکی از مصالح ساختمانی بی اثر بوده و دوام بالایی دارد؛ بنابراین افرادی که به محیط زیست اهمیت می دهند می توانند با خیال آسوده از این متریال ساختمانی استفاده کنند. اجرای بتن اکسپوز در فضای باز نیز به راحتی انجام می‌شود، چرا که در مقابل نوسانات دمایی هیچ گونه مشکلی برای آن ها پیش نمی آید و نگهداری از آن ها بسیار ساده است. همچنین اطلاعات لازم درباره بتن پیش ساخته نما را می توانید در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید. بنیاد بتن اصفهان ارائه دهنده بتن اکسپوز، بتن پر مقاومت، بتن آب بند، بتن خود متراکم و... است. هر نوع بتنی بخواهید را می توانید از بنیاد بتن اصفهان بخرید.

انواع بتن اکسپوز چیست؟

انواع بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز به دلیل داشتن مقاومت و استحکام بالا در برابر رطوبت و گرما و شرایط جوی، برای استفاده در نمای ساختمان کاربرد دارد. بتن اکسپوز دارای ظرافت و زیبایی بوده و به دلیل داشتن طول عمر بالا توسط طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً برای ساخت نمای بیرونی انواع ساختمان، ساخت پلکان، دیوار و کف پوش ساختمان از بتن اکسپوز ساخت استفاده می شود. طراحی دیوارهای داخلی در ساختمان ها و انواع دکوراسیون های داخلی را نیز می توان از بتن اکسپوز ساخت. بتن اکسپوز دارای انواع مختلفی است و می‌توان از هر یک از انواع آن با توجه به نیاز سازه استفاده کرد. انواع بتن اکسپوز شامل موارد زیر می شود.
بتن پیش ساخته
بتن پیش ساخته اکسپوز معمولاً با اندازه های استاندارد ساخته می شود که چندان بزرگ نیستند. این بتن های پیش ساخته در کارخانه های بتن سازی تولید شده و هنگام ساخت ساز به مکان پروژه انتقال داده می شوند. امکان سفارش ابعاد بتن پیش ساخته نیز وجود دارد؛ بنابراین می توان بتن های پیش ساخته با ابعاد کوچک و متوسط برای ساختمان سازی استفاده کرد.
بتن قابل اجرا در مکان پروژه
بتن قابل اجرا از دیگر انواع بتن اکسپوز است که برای سازه های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این بتن ها از قبل ساخته نمی شوند و آن ها را در زمان ساخت پروژه طراحی و قالب بندی می کنند.

همچنین بتن الیافی متریال نوینی است که در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول همراه ما بمانید. 

ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟

ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟

ویژگی های بتن اکسپوز شامل موارد زیر می‌شود.
تنوع بتن اکسپوز
بتن اکسپوز دارای ابعاد رنگ ها و مدل های مختلفی است که برای پوشش سطوح داخلی و خارجی سازه های مختلف استفاده می شود. مشتریان گرامی می توانند برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان پنل های مناسب را سفارش دهند.
تعمیر و نگهداری راحت
تعمیر و نگهداری بتن اکسپوز بسیار ساده بوده و پس از درزگیری مناسب امکان تمیز کردن آن تنها با یک دستمال نیز وجود دارد؛ بنابراین نیازی به هزینه های اضافی برای تعمیر و نگهداری نمای ساختمان نیست.
دوام بالا
به طور کلی بتن دارای طول عمر بالایی است و یکی از متریال با دوام ساختمانی می باشد؛ اما با استفاده از پنل‌های بتن اکسپوز و یا تایل بتن اکسپوز برای نمای داخلی و خارجی ساختمان های عمومی و مسکونی طول عمر نمای ساختمان به شدت افزایش پیدا می‌کند و در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت، سرما، گرما و اشعه های مضر خورشید دوام بیشتری خواهند داشت.
کاربرد متنوع
بتن اکسپوز دارای کاربردهای متنوعی است. به عنوان نمونه از تایل بتن اکسپوز برای پوشش سقف و کف ساختمان، سطوح دیوار، اپن آشپزخانه، میز و ... استفاده می شود. در نماهای داخلی ساختمان که نیاز به ایجاد سطح های تزیینی وجود دارد، برای رو کاری از بتن اکسپوز استفاده می شود. این متریال به صورت عایق حرارتی عمل کرده و در برابر نفوذ صدا عایق هستند؛ اما برای کف سازی و پوشش کف ساختمان همچنان نیاز به استفاده از پنل‌ بتن اکسپوز وجود دارد تا به همراه سیستم گرمایش از کف اجرا شود.

امکان پرداخت بتن اکسپوز

امکان پرداخت بتن اکسپوز
بتن اکسپوز قابلیت پرداخت دارد؛ یعنی می‌توان آن را چندین بار پرداخت کرد و رنگ آن را به حالت اولیه بازگرداند. امکان سمباده کشیدن بر روی سطح بتن اکسپوز باعث می شود تا یک لایه تازه از نمای بتنی خودش را نشان دهد. معمولاً رنگ سطوح تایل بتن اکسپوز دارای ضخامت زیادی هستند و پرداخت آن ها مشکل چندانی به وجود نمی آورد.

سایت اینترنتی مجموعه بنیاد بتن به خریداران محصول این امکان را می‌دهد که بتوانید به صورت کاملا غیر حضوری محصول بتن اکسپوز را با کیفیت بالا خریداری نمایید و در هزینه های مختلف مانند هزینه حمل و نقل و استهلاک خودرو تا حدود زیادی صرفه جویی نمایند و بتن اکسپوز با قیمت مناسب تری در اختیار آنها قرار گیرد.

 

نوشتن دیدگاه