ابعاد تایل های بتن اکسپوز

با توجه به اینکه تایل های بتن اکسپوز به صورت سفارشی تولید می شوند، شرکت های تولید کننده هیچ گونه محدودیتی برای ابعاد تایل های بتن اکسپوز ندارند. تایل های بتن اکسپوز به عنوان مصالح ساختمانی شناخته می شوند که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، مقاومت سازه را نیز افزایش می دهند. این تایل ها به شکل پیش ساخته و قالبی تولید می شوند و در اندازه های مورد نیاز مشتری عرضه می شوند.
شرکت های تولید کننده بتن اکسپوز آن را در ابعاد و اندازه های متنوع تولید می کنند. چرا که هر پروژه با توجه به شرایط و وضعیت خود به اندازه های خاصی از این تایل ها نیاز دارد. از این رو تنوعی که در ابعاد تایل های بتن اکسپوز وجود دارد، بسیار بالاست و تولید کنندگان تا جایی که ابعاد تایل ها باعث کاهش مقاومت آن ها نشود، آن را در همه ابعاد تولید می کنند. در ادامه این مقاله از بنیاد بتن با ما همراه باشید تا به مناسب ترین ابعاد بتن اکسپوز در کف و نما اشاره کنیم.

ابعاد تایل های بتن اکسپوز نما

ابعاد تایل های بتن اکسپوز نما

ابعاد تایل های بتن اکسپوز به دو صورت مربع و مستطیل ساخته می شوند. این تایل ها به گونه ای طراحی و تولید می شود که می توان آن ها را در نما و کف ساختمان ها نیز به کار برد. با توجه به اینکه این تایل های بتن مقاومت بالایی دارند، می توان آن ها را به عنوان جایگزین مناسبی برای سنگ های ساختمانی به شمار آورد.
تایل های بتن اکسپوز در ابعاد گوناگونی طراحی و تولید می شوند. ابعاد مناسب برای نمای ساختمان 50 * 90، 50 * 50، 50 * 100و 60 * 120 هستند که با توجه به بحث زیبایی شناسی، اندازه های دیوار، تناسب چیدمان کف با دیوارها و غیره می توان یکی از مناسب ترین ابعاد را استفاده کرد.
اغلب کارفرمایان تمایل دارند برای نمای بتن اکسپوز، تایل های ساده و بدون بولت (تو رفتگی در سطح تایل) را به کار ببرند. چرا که تایل هایی که بولت ندارند و سطح آن ها صاف است، از ضخامت کمتری برخوردار هستند. در نتیجه وزن آن ها نیز کم تر شده و باعث سنگینی دیوار ها نمی شوند.
استفاده از بتن اکسپوز در نمای ساختمان در مقایسه با انواع سنگ ها و کاشی ها بسیار مقرون به صرفه و راحت تر است. علاوه بر این سرعت نصب و اجرای آن نیز بالا است. چرا که این تایل ها از پیش تولید شده اند و به صورت آماده در اختیار مجریان کار قرار می گیرند.

ابعاد پنل های بتن اکسپوز کف

ابعاد پنل های بتن اکسپوز کف

برای اینکه بدانیم مناسب ترین ابعاد تایل های بتن اکسپوز برای کف کدام هستند، لازم است اشاره کنیم که آن ها را در اندازه های متنوع تولید می کنند. این تایل ها در کف ساختمان از زیبایی خاصی برخوردار بوده و بالطبع دارای مقاومت بالایی هستند.
افرادی که در این حوزه متخصص هستند، توصیه می کنند از تایل های با ابعاد بزرگ برای کف ساختمان استفاده نشود. چرا که هر چه ابعاد پنل ها بزرگ تر باشد، ضخامت آن ها بیشتر می شود و وزن بالای پنل ها باعث افزایش قیمت و هزینه پروژه می گردد.
مناسب ترین ابعاد پنل های بتن اکسپوز برای کف ساختمان ها در اندازه های 120 * 60، 50 * 50، 60 * 30 و 60 * 60 طراحی و تولید می شوند. این پنل ها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. چرا که از دوام و طول عمر بالایی برخوردارند و در مناطق مرطوب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
از آنجا که پنل های اکسپوز بتن مقیاس پذیر هستند، خریداران می توانند آن را در اندازه های متنوع و گوناگون سفارش دهند. به دلیل عدم وجود محدودیت در ابعاد، نصب و اجرای راحت و بدون دردسر، ثبات رنگ پنل ها، کیفیت بالا و مقاومت در برابر گرما و سرما، استفاده از تایل های بتن اکسپوز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ابعاد پنل های بتن اکسپوز کف

جمع بندی
در این مبحث به بهترین ابعاد تایل های بتن اکسپوز در کف و نمای ساختمان ها اشاره کردیم. این ابعاد متنوع هستند و با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان تولید و عرضه می شود. از آنجا که پنل های بتن اکسپوز دارای مقاومت بالایی هستند و بسیار راحت تر از سایر سنگ ها و کاشی ها تولید می شوند، بسیار مورد توجه کارفرمایان واقع شده اند.
بر اساس مساحتی که قصد کار دارید، باید انتخاب را انجام دهید. حواستان باشد که برای این محصولات وزن با ابعاد رابطه مستقیم دارد. هر چقدر مساحت سطح این محصول زیاد باشد، ضخامت بیشتر می شود.
بنیاد بتن یکی از سایتهای معتبر، جهت خرید با کیفیت ترین پنل بتن اکسپوز با قیمت بسیار مناسب است. شما با مراجعه به این سایت می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این سایت استفاده کرده و مناسب ترین سایز پنل بتن اکسپوز برای پروژه خو را انتخاب و خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه