بتن خود متراکم چیست؟

بتن ها از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی به شمار می روند زیرا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و همواره می‌توان با کمک آن‌ها سقف و ستون و فونداسیون ساختمان را تهیه کرد و با اطمینان از کیفیت، از آن‌ها استفاده نمود. بتن ها نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام به نوبه خود دارای مشخصاتی هستند و در محیطی کاربرد دارند، از بهترین نمونه‌های موجود در بازارها می‌توان به بتن خود متراکم اشاره کرد که عملکرد بسیار عالی را طی سال‌های اخیر از خود نشان داده است به همین دلیل شرکت‌های ساختمان سازی را به سمت خود جذب کرده است.
لازم به ذکر است که بتن خود متراکم از نمونه‌ بتن‌هایی است که به راحتی درون قالب‌ها و آرماتور ها قرار می‌گیرد و پس از خشک شدن ثابت می‌ماند و دچار افت کیفیت نمی‌گردد. این محصول کارایی بالا و طول عمر زیادی دارد و هنگام استفاده و پس از خشک شدن گسسته نمی‌شود و قدرت چسبندگی بالایی هم دارد. روان کننده‌های مصرف شده برای تولید این بتن‌ها همواره قدرت چسبندگی و لزجی دارند از این رو بتن تهیه شده به خوبی در جای خود قرار می‌گیرد. زمانی که شرکت‌های ساختمان سازی برای تقویت ستون‌ها از این بتن‌ها استفاده می‌کنند، بتن ریخته شده درون قالب به تمام نقاط خالی نفوذ می‌کند و با پر کردن تمام فضای خالی همواره دوام و استحکام ستون‌ها را بالا می‌برد. این محصول نه تنها کیفیت بالا و مقاومت زیادی دارد و کارایی آن بی‌نظیر است، بلکه هزینه بسیار مقرون به‌صرفه‌ای هم دارد. اطلاعات بیشتر در رابطه با بتن اکسپوز، بتن های پیش ساخته، روان کننده های بتنی، سقف پیش ساخته بتنی و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.

بتن خود متراکم چیست؟

بتن scc مخفف چیست؟

گفتیم که بتن‌ها نمونه‌های مختلفی دارند که یکی از پر مصرف ترین آن‌ها بتن خود متراکم است، این محصول با نام اختصاری scc شناخته می‌شود پس اگر هنگام خرید با این علامت اختصاری مواجه شدید، بدانید که منظور آن بتن خود متراکم است که عملکرد عالی را از آن خود نشان داده است. بتن scc در اصل مخفف همان بتن خود متراکم است که هنگام استفاده نیازی به ضربه زدن و لرزاندن قالب‌ها نیست زیرا آن‌ها روان کنندگی بالایی دارند و هنگام استفاده خود جابه‌جا می‌شوند و تمام بخش‌های مورد نظر را پر می‌کنند تا سرعت عمل ساخت و ساز هم بالاتر برود.
قابل ذکر است که این محصول نوعی بتن خاص می‌باشد که با وزن سبک خود به راحتی در محیط مورد نظر جاری می‌شود و به قول معروف به لرزاندن نیازی ندارد. این نمونه بتن ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی را هم در خود جای داده است که با کمک آن‌ها در بازارها و در میان مصرف کنندگان معرفی می‌شود. همان روان بودن و لزج بودن مهم‌ترین ویژگی این محصول به شمار می‌رود، اما ناگفته نماند که این محصول پس از استفاده شدن به سرعت خشک می‌شود و در نتیجه مقاومت بسیار بالایی هم از خود نشان می‌دهد و در برابر ضربه و فشار و رطوبت هم به نوبه خود مقاومت بالایی دارد.

بتن scc مخفف چیست؟

کاربرد بتن scc

محصول ساختمانی بالا همواره در میان شرکت‌های ساختمان سازی با ویژگی‌های زیر شناخته می‌شود که عبارتند از قابلیت پر کردن (یعنی تمام محیط های خالی مورد نیاز را به خوبی پر می‌کند و هیچ گونه فضای خالی به جای نمی‌گذارد) قابلیت عبور دارد یعنی چون قدرت روان کنندگی بالایی دارد از تمام محیط‌ها عبور می‌کند حتی به روزنه‌های کوچک هم وارد می‌شود و از همه مهم‌تر در برابر جداشدگی مقاومت بسیار بالایی دارد و مانند چسب به هم متصل می‌شود و در اصل پایداری آن زیاد است و در نتیجه برای ساختمان سازی به خصوص ساخت ستون‌ها کاربرد عالی دارد. هر کجا با نشان اختصاری گفته شده و ویژگی‌های نام برده روبه رو شدید بدانید که بتن خود متراکم به شما معرفی می‌شود که کارایی فوق العاده و عملکرد عالی از خود نشان داده است. بنیاد بتن اصفهان ارائه دهنده تمامی محصولات، با کیفیت بسیار بالا است.

نوشتن دیدگاه