بتن آب بند چیست؟

یکی از مصالح ساختمانی پرمصرف که امروزه برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و مقاومت ساختمان ها را هم چندین برابر کرده است، بتن است. این ماده از ملات بنایی چون سیمان و شن و غیره به دست می‌آید، اما به گونه‌ای تولید شده است که در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل در برابر رطوبت و آب دوام زیادی دارد و به مرور زمان دچار افت کیفیت نمی شود. بتن آب بند یکی از بهترین‌ نمونه‌های این محصول است که در ساختمان‌های بلند و در محیط مرطوب و از همه مهم‌تر برای ساخت سد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابل ذکر است که این بتن در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی ازخود نشان داده است، ازاین رو شرکت های ساختمان سازی به مصرف آن روی آورده اند. زمانی که مواد سیمانی به مواد بتنی افزوده می‌شود، همواره کیفیت آن‌ها بالا می‌رود و در نتیجه نفوذ آب در مواد بتنی به دست آمده هم کاهش پیدا خواهد کرد.
بتن آب بند به بتنی گفته می‌شود که در تولید آن تمام اصول و استانداردها را رعایت کرده اند تا مقاومت آن در برابر نفوذ آب بالاتر برود، به همین دلیل است که با استفاده از این بتن می‌توان هم ساختمان هایی مقاوم و با کیفیت را ساخت و هم سد‌هایی درجه یک را تولید نمود و از آن‌ها بهره برد. این ماده یعنی بتن خالص در حالت عادی کیفیت زیادی دارد، حال با افزودن سیمان به آن پس از نصب و یا قبل از نصب بتن نفوذ ناپذیری آن را بالا می‌برند تا بتوانند عملکرد آن‌ها را بهتر کنند.

بتن آب بند چیست؟

مشخصات بتن آب بند

بتن آب بند همان گونه که گفتیم یکی از بتن های باکیفیت و مرغوب به شمار می‌رود که در ساختمان سازی نقش اساسی و مهمی را ایفا کرده است. این بتن ها همواره دارای مشخصات بارز و منحصر به فردی هستند که با کمک آن‌ها در بازارها و در میان رقبا معرفی می‌شوند، با شناخت مشخصات دقیق این محصول کاربردی می‌توان همواره در زمان تهیه هم به راحتی بهترین نوع آن را شناسایی کرد و با اطمینان کامل خریداری نمود و مورد استفاده قرار داد. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشخصات نهفته در این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این بتن ها ضد آب هستند و در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و هنگام قرار گرفتن در رطوبت هم مقاومت خود را از دست نمی‌دهند.
  • در برابر ضربه و فشار هم مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل هنگام بروز زلزله و سیل دوام بیشتری از خود نشان می‌دهد و دچار تخریب و خسارات جبران ناپذیر نمی‌گردد.
  • در برابر آتش سوزی نیز مقاومت بسیار بالایی ازخود نشان می‌دهد، به همین دلیل زمانی که این اتفاق رخ می دهد، حادثه مخربی اتفاق نمی افتد.
  • نور آفتاب نیز باعث می شود تا مقاومت و ماندگاری آن بیشتر شود.
  • طول عمر بسیار زیادی دارد.
  • در برابر سرو صدا و سرما و گرما هم مقاومت زیادی دارند و به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی شناخته می‌شوند.

مشخصات بتن آب بند

چرا بتن آب بند؟

همان نکات و مشخصات گفته شده باعث شده تا روز به روز به تعداد مصرف کنندگان این محصول در دنیا افزوده شود. قابل ذکر است که بتن آب بند به عنوان برترین بتن در دنیا شناخته می‌شود که برای ساخت و ساز انواع ساختمان‌ها و سد‌ها کاربرد دارد و به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. باید بدانید که این محصول رنگی طوسی تیره دارد و پس از خشک شدن رنگ آن روشن تر می‌شود و با داشتن این مشخصات ویژه محبوبیت زیادی را به دست آورده است. ساختمان های ساخته شده با بتن آب بند بنیاد بتن اصفهان ماندگار و مقاومت بسیار بالایی دارند و همواره می‌توان چندین سال بدون هیچ گونه مشکلی از آن‌ها استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه