نحوه اجرای میلگرد بستر

نحوه اجرای میلگرد بستر به همان اندازه حائز اهمیت است که تهیه میلگرد بستر استاندارد و ضد زنگ اهمیت دارد. به عبارتی اگر شما حتی یک میلگرد استنلس استیل درجه ۱ و استاندارد انتخاب کنید اما نحوه اجرای آن را به صورت اصولی و استاندارد رعایت نکنید، قطعا کیفیت کار شما بسیار پایین خواهد آمد و این مسئله نه تنها باعث جلوگیری از بروز فرو ریختگی و ایراد در سازه نخواهد شد، بلکه ممکن است تاثیر کاملا برعکس داشته باشد و باعث بروز ترک های زودهنگام در سازه بتنی شما و در نهایت تخریب ساختمان شود. بنابراین اگر شما نیز به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرای صحیح میلگرد بستر در سازه بتنی خود هستید، بهتر است ما در این مقاله از سری مقالات تخصصی وب سایت فروشگاهی بنیاد بتن همراهی کنید.

اجرای میلگرد بستر

اجرای میلگرد بستر

میلگرد بستر در سه نوع و یا به عبارتی سه مدل اجرا می شود، که دو مدل از آن مخصوص احداث سازه های جدید و نوع دیگر مربوط به سازه های قدیمی است. در واقع در سازه های جدید میلگرد را به صورت عمودی و یا به صورت افقی مورد استفاده قرار می دهند. اما نوع سوم که مخصوص سازه های قدیمی است به منظور تعمیر دیوار های ترک خورده مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این قسمت در مورد دو نوع اجرای میلگرد بستر که شامل اجرای افقی و اجرای عمودی می شود به صورت تخصصی تر صحبت کرده ‌ایم.
اجرای میلگرد به صورت افقی به این صورت انجام می شود که شما با استفاده از یک کلاف میلگرد با طول ۳۰ متر، و با میلگردهای عرضی کوتاه، یک میلگرد بستر خرپایی و یا نردبانی با قطر ۵ الی ۱۱سانتی متر تولید می کنید. به دلیل این که میلگرد بستر باید به صورت کامل در داخل دیوار پنهان شود شما باید عرض آن را از ۲ الی ۳ سانتی متر کمتر از قطر دیوار در نظر بگیرید. همچنین اتصال میلگرد بستر به ستون ها و تیرآهن ها نیز با استفاده از جوشکاری انجام می شود که شما این اتصال را با گیره و قلاب و به وسیله جوش به دیوار ها انجام می دهید.
اما نوع دیگر اجرای میلگرد به صورت قائم است. اجرای میلگرد عمودی بدین صورت است که در فضای خالی بلوک هایی که روی هم چیده شده اند، یک روز میلگرد بستر عمودی قرار داده شده که از کف زمین تا سقف انتقال پیدا میکند. البته میلگرد های بستر عمودی نباید به صورت مستقیم به سقف متصل شوند و باید برای اتصال آن ها به سقف باید از نبشی و سپری استفاده کرد.

اجرای میلگرد بستر

آرماتور بستر چیست؟

میلگرد بستر به صرفه ترین مقطع فولادی است که برای افزایش استحکام و مقاومت سازه استفاده می شود. این محصول را با مفتول فولادی با ضخامتی حدود 4 میلی متر می سازند و آجدار بودن آن باعث اصطحکاک بهتر با بتن می شود. استفاده از آرماتور بستر به همراه وال پست در مناطقی که زلزله خیز است، مخصوصا ساختمان هایی که دیواره های ساخته شده از آن ها سفالی یا بتنی باشد، بسیار مفید و کاربردی است، چرا که استحکام این سازه ها در مناطق زلزله خیر بسیار مهم است تا در صورت زلزله خسارت به میزان قابل توجهی کاهش یابد. نحوه استفاده و اجرای آرماتور بستر به دو روش عمودی و افقی است. در روش افقی آرماتور به صورت افقی با فاصله ای معین بین آجر، بلوک و ملات قرار می گیرد. در روش عمودی نیز میلگرد بستر به صورت عمودی بین بلوک، آجر های دیواری تا سقف قرار می گیرند. در این مرحله برای این که به آرماتور اجازه دهیم آزادانه حرکت کند، دیوار را تا سقف ادامه می دهیم. در این حالت دیوار را به سقف متصل می کنیم و فضای خالی شده توسط سیمان یا بتن پر می شود. استفاده از این مقطع فولادی هم از لحاظ مهندسی مطمئن است و هم از لحاظ اقتصادی نسبت به روش های دیگر مقاوم سازی با صرفه ای است.

آرماتور بستر چیست؟

نکاتی مهم در خصوص اجرای میلگرد بستر

دو نکته بسیار مهم و تخصصی که در زمینه اجرای میلگرد بستر در هر دو حالت افقی و عمودی باید به آن توجه داشته باشید این است که در درجه اول میلگرد به صورت تخصصی تولید شده باشد. به عبارتی میلگرد باید در درجه اول از نوع ضد زنگ یا گالوانیزه باشد. در درجه دوم دارای قطر استاندارد باشد. میلگرد بستر دارای قطر چهار الی هشت میلیمتر است و بسته به نوع ساختمان و قطر دیوارهای شما و بسته به نظر مهندس ساختمان می تواند در خود بین اعداد مذکور متفاوت باشد. نکته دیگری که در خصوص اجرای میلگرد بستر باید مدنظر داشته باشید مقدار ملات ریخته شده بر روی میلگرد است. دقت کنید که حتما عرض میلگردها از قطر دیوار کمتر باشد و حجم ملات ریخته شده بر روی آن مطابق با استاندارد های ساختمان سازی باشد. در غیر این صورت امکان دارد که میلگردها نه‌ تنها باعث انسجام دیوار نشوند، بلکه باعث از هم پاشیدگی و فرو ریختگی دیوار نیز شوند. کارشناسان ما در وبسایت فروشگاهی بنیاد بتن به صورت کاملا تخصصی آماده ارائه مشاوره های کامل به شما در جهت اجرای میلگرد بستر و نحوه انتخاب این میلگرد مطابق با اقلیم و شرایط آب و هوایی و نوع ساختمان شما هستند. بنابراین در صورتی که در این زمینه به مشکل برخوردید و سوالات بیشتری داشتید می توانید از طریق لینک های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. از طرفی ارائه میلگرد بستر به صورت کاملا استاندارد و با کیفیت بسیار بالا و همچنین به صورت مستقیم از وب سایت فروشگاهی در تمام شهرها با حضور نمایندگی های مجاز انجام می ‌شود و شما می ‌توانید در هر شهر و منطقه ای که هستید از طریق نمایندگی بنیاد بتن اقدام نموده و خرید خود را به صورت کاملا مستقیم انجام دهید.

 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول نحوه اجرای میلگرد بستر

اجرای میلگرد بستر به چند روش است؟

اجرای میلگرد بستر به دو روش افقی و عمودی صورت می گیرد.

آیا نحوه اجرای میلگرد بستر مهم است؟

بله با توجه به این که دو روش برای اجرای میلگرد بستر وجود دارد، نحوه اجرای آن نیز اهمیت دارد و باید طبق اصول انجام شود.

نحوه اجرای میلگرد بستر چگونه باید باشد؟

نحوه اجرای میلگرد بستر کاری کاملا تخصصی است که باید طبق استاندارد و با دقت و ظرافت بالا انجام شود تا سازه استحکام های لازم را داشته باشد.