مشخصات فنی بتن اکسپوز

پیش از ارائه مشخصات فنی بتن اکسپوز بهتر است بدانید که اولین بار این بتن در دانشگاه هاروارد ساخته شد و توجه طراحان و معماران ایالات متحده را جلب نمود. در سال‌های ۱۹۶۵ تا سال ۱۹۹۰ استفاده از این محصول باعث پیشرفت عملیات بتن ریزی می شد و به دلیل اینکه مشخصات فنی بتن اکسپوز مانند سطح صاف و یکپارچه و داشتن مقاومت بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، از این بتن برای پوشش سطوح ساختمان ها و ... استفاده می شد. بتن اکسپوز با بتن معمولی شباهت زیادی دارد؛ اما در صنعت ساختمان سازی بسیار کار پرکاربرد است. این محصول از ذرات ماسه و شن تشکیل شده که توسط آب و روان کننده ها با یکدیگر ترکیب می شوند.
نسبت ترکیب آب، سیمان، شن، ماسه و روان کننده باید دقیق باشد. به همین خاطر به میزان ترکیب مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز، طرح اختلاط بتن اکسپوز گفته می‌شود که طبق محاسبات و فرمول های دقیقی انجام می شود. به دلیل بالا بودن مقاومت بتن اکسپوز، کاربردهای متفاوتی دارد که برای ساخت سازه های مدرن و نما سازی آن ها استفاده می شود. در بیشتر ساختمان هایی که نیاز به نمای باکیفیت و مقاوم دارند در قسمت تیر و ستون یا رویه بتن از پوشش هایی که مقاومت بالایی دارند، مانند بتن اکسپوز یا بتن نما استفاده می شود. پس از کسب اطلاعات در رابطه با تاریخچه بتن اکسپوز بهتر است به مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز بپردازیم. همچنین اطلاعات لازم درباره بتن پیش ساخته نما را می توانید در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز

مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز

مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز شامل موارد زیر می شود:

  • بتن اکسپوز دارای رنگ پذیری بالایی است و برای ساخت سطوح صاف و یکپارچه از آن استفاده می شود.
  • بتن اکسپوز توانایی تحمل ۵ هزار پاسکال فشار را دارد و این به دلیل ساختار یکپارچه بتن می باشد.
  • بتن اکسپوز قابلیت جذب ۶ درصدی آب را دارد و می توان در بخش های مختلف ساختمان مانند زیر زمین که در معرض رطوبت قرار دارند، از آن استفاده کرد.
  • وزن بتن اکسپوز 2400 کیلو گرم بر متر مکعب است و نسبت به وزن مخصوص بتن معمولی بیشتر می باشد.
  • یکی دیگر از مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز جلوگیری از هدر رفت سیمان و مواد تشکیل دهنده آن است که باعث می‌شود استفاده از آن مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.
  • بتن اکسپوز حفره یا حباب ندارد و همین امر موجب بالا رفتن استحکام کششی و مقاومت آن در برابر فشار می شود.

technical specifications exposed concrete3

بنیاد بتن عرضه انواع بتن اکسپوز

بنیاد بتن عرضه انواع بتن اکسپوز یکی از بهترین نمایندگی های این محصول می باشد. بتن های پیش ساخته که در نمایندگی بتن اکسپوز در اختیار مشتریان قرار می گیرد بدون حفره و تخلخل هستند. این محصولات از نظر قیمتی دارای شرایطی خوبی بوده و مناسب پروژه های بزرگ هستند. چنانچه برای محوطه سازی، ساخت پارک، ساختمان، ویلا و ... به بتن نما یا بتن اکسپوز احتیاج دارید می توانید به بهترین نمایندگی بتن اکسپوز، شرکت بنیاد بتن عرضه انواع بتن اکسپوز مراجعه نمایید و این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه کنید. شرکت بنیاد بتن این محصول را به سبک های مختلفی مانند پنل های پیش ساخته و پنل های قابل اجرا در محل در اختیار مشتریان قرار می دهد.
محصولات این مجموعه از نظر کیفیت دارای استانداردهای بالا و قیمت مناسبی هستند. با توجه به اینکه استفاده از بتن اکسپوز مزایای بسیاری دارد، بهتر است برای انواع مختلف بتن پیش ساخته و یا اجرا در محل با پیمانکاران و متخصصانی که در شرکت های تولید کننده و عرضه کننده بتن اکسپوز فعالیت می کنند تماس حاصل فرمایید. از مزایای استفاده از بتن اکسپوز می توان به این اشاره کرد که طول عمر بتن نما با استفاده از بتن اکسپوز بالاتر رفته و نسبت به مصالح دیگر سبک تر است.

خرید انواع بتن اکسپوز از بنیاد بتن

خرید انواع بتن اکسپوز از بنیاد بتن

تغییرات آب و هوایی روی این محصول تاثیرات چندانی ندارد و می توان در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از بتن اکسپوز پروژه نما کاری را به اتمام رساند. این محصول انعطاف پذیری خوبی دارد و در برابر یخ زدگی، آتش سوزی و ... نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. علاوه بر اینکه بتن اکسپوز در برابر حرارت عایق خوبی است در برابر صوت نیز مقاومت دارد و با محیط زیست سازگاری بالایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت بتن اکسپوز و فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت بتن اکسپوز، می توانید با شماره های بنیاد بتن عرضه انواع بتن اکسپوز تماس حاصل فرمایید.
شرکت بنیاد بتن از تولیدکننده های بتن های اکسپوز پیش ساخته بوده که با رعایت استانداردهای لازم امکان اجرای بتن اکسپوز در محل پروژه را نیز دارد و این خدمات را برای مشتریان عزیز انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت اجرای بتن اکسپوز می‌توانید وب سایت این مجموعه را مشاهده نمایید.

 

نوشتن دیدگاه