مواد تشکیل دهنده بتن الیافی

صنعت ساخت و ساز امروزه با فناوری ‌های نوین توانسته از مواد و محصولات مختلفی، کاربرد فراوانی کسب کند. تکنولوژی به کار رفته برای تولید بتن الیافی نمونه بارزی از کاربرد محصولات نوین در این صنعت شناخته می ‌شود. قبل از ادامه باید بگوییم که شما می توانید برای کسب هر نوع اطلاعاتی در رابطه با قطعات پیش ساخته همچون آبرو بتنی پیش ساخته با کارشناسان ما در بنیاد بتن در ارتباط باشید. 

بررسی مواد تشکیل دهنده بتن الیافی نشان می دهد که این بتن نوعی کامپوزیت محسوب می شود که با هدف افزایش مقاومت فشاری و کششی آن، از الیاف تقویت کننده درون مخلوط بتن بهره برده می ‌شود. استفاده از ترکیبات موجود این امکان را فراهم می کند که صنعتگران و افراد فعال در حوزه ساخت و ساز از محصولی بسیار مقاوم در شرایط مختلف بهره ببرند. بتن الیافی و کامپوزیت موجود، به واسطه استفاده از ترکیب خارق العاده می‌ تواند پیوستگی مناسب و یکپارچگی ایده ‌آلی داشته و برای ایجاد سطوحی با مقاومت بالا و انحنای زیاد به عنوان ماده ای شکل پذیر، عملکرد خود را نشان دهد. هنگامی که قصد تولید بتن الیافی را داشته باشند، با استفاده از ژل میکروسیلیس  که یک افزودنی خارق ‌العاده برای بتن محسوب می ‌شود و حاوی الیاف مختلف است، ترکیب ایده آلی از آن به وجود خواهد آمد. الیاف پلی پروپیلن موجود در ژل میکروسیلیس، محصولی بسیار مناسب را در اختیار معماران و صنعتگران حوزه ساخت و ساز قرار خواهد داد. قابلیت جذب انرژی بسیار بالایی که با بتن الیافی ایجاد می‌ شود این امکان را فراهم می ‌کند که در اثر بارهای ضربه ای از محصولی مقاوم برخوردار بوده و به آسانی از هم گسسته نخواهد شد. 
علاوه بر این، متریال به کار رفته برای تولید بتن الیافی به مهندسان ساخت و ساز کمک می ‌کند تا برای ساخت پل های با ابعاد بزرگ با دهانه های وسیع و سازه های بلند در کنار سازه های دریایی بتوانند از کاربردهای آن بهره ببرند. در این بین باید برای تولید بتن الیافی، مواد تشکیل دهنده به مقدار لازم و مورد استفاده قرار گیرند. مقاومت عالی در برابر ضربه، افزایش میزان جذب انرژی و همچنین قابلیت باربری پس از ترک خوردگی، از دیگر ویژگی های بتن الیافی بیان می شوند. برای دریافت قیمت بتن پیش ساخته و بتن اکسپوز با کارشناسان بنیاد بتن در ارتباط باشید. از آنجایی که ژل میکروسیلیس از مهم ترین ژل ها جهت مقاوم سازی بتن ها است، نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس را در این مقاله از سایت بنیاد بتن شرح داده ایم.

مواد تشکیل دهنده بتن الیافی

بررسی اجزای تشکیل دهنده بتن الیافی

برای بالا بردن کیفیت تولید بتن الیافی، اجزای تشکیل دهنده باید به مقدار لازم و با کیفیت بالا به کار برده شوند. با توجه به اینکه از بتن الیافی در سازه های مهم استفاده می شود، اجزای موجود در آن با دقت و حساسیت بالایی به کار گرفته می ‌شوند. پیشرفت در زمینه تولید مصالح و محصولات برای ساخت و ساز موجب شده که از انواع الیاف مانند پلی پروپیلن، الیاف شیشه، کربن و فولاد برای تولید بتن استفاده شود. هر کدام از این الیاف کاربرد و مزایای خود را خواهند داشت. به عنوان مثال الیاف شیشه که از اقتصادی ترین مدل ها با پراکندگی بالای شیشه است، می ‌تواند مقاومت سایشی و فشاری مناسبی ایجاد کند.
هنگامی که قصد تولید بتن الیافی را داشته باشند، از ژل الیاف دار بتن فابیر باید به مقدار لازم استفاده شود. بهترین مدل برای ساخت بتن الیافی، استفاده از ۵ الی ۸ درصد وزن سیمان مصرفی از ژل میکروسیلیس فابیر خواهد بود. این ژل را می توان در بخش های مختلف فرآیند تولید بتن و یا پس از تولید آن در تراک میکسر اضافه کرد.

مواد تشکیل دهنده بتن الیافی

نکاتی درباره بتن الیافی

از متغیرهای مهمی که برای تولید بتن الیافی به آن ها توجه می شود، گزینه هایی مانند خواص ماتریس بتن و مقدار الیافی که در آن ها به کار می رود، اهمیت بالایی دارند. اغلب برای تولید این نوع بتن، الیاف با قطر کوچک و سطح مقطع دایره ای شکل می توانند بازدهی بالاتری نسبت به الیاف هایی با قطر بزرگ و سطح مقطع گرد داشته باشند. هر اندازه قطر الیاف کوچک تر باشد و سطح تماس الیاف بالاتر رود، چسبندگی بیشتری نیز از آن مشاهده خواهید کرد.
توجه داشته باشید محققان دریافته اند چنانچه برای اختلاط از روش های عادی استفاده شود و الیاف به کار رفته برای تولید این بتن با طول بیشتر از۱۰۰ متر نسبت به قطر انتخاب شود، به مقدار قابل توجهی کارایی بتن کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، شرایط به وجود آمده موجب می شود که الیاف قرار گرفته شده برای تولید این بتن به صورت ناهمگون توزیع شود.
اگر از الیاف فولادی برای تولید این نوع بتن استفاده شود، می ‌تواند برای میلگرد نقش مکمل ایده ‌آلی را ایفا کند. شرایطی که موجب بهبود مقاومت بتن در برابر تنش های حرارتی می شود. در هر حال بررسی نحوه تولید و تشکیل بتن الیافی و اجزای تشکیل دهنده آن نشان می دهد، بسته به شرایط خاص می ‌توان از الیاف مختلف بهره برد. مجموعه بنیاد بتن اصفهان با هدف ارائه خدمات به عزیزان در حوزه ساخت و ساز، بتن الیافی را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

نوشتن دیدگاه