روان کننده بتن چیست؟

برای نرم کردن، افزایش عدد اسلامپ بتن و همچنین بهبود کارایی آن از یک افزودنی به نام روان کننده در ترکیب بتن استفاده می شود. همانگونه که می‌دانید بتن به عنوان یکی از مهم ترین مصالح در ساخت و ساز باید تحت استانداردهای لازم تولید و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. بررسی ویژگی ها و مزایای روان کننده نشان می دهد که به کار گرفتن آن در ترکیبات بتن نمی تواند به بهترین شکل ممکن باعث افزایش کیفیت و مقاومت آن شود. بدیهی است هر اندازه که بتوان عدد اسلامپ را بالاتر برد، کیفیت بالاتری از بتن را مشاهده خواهید کرد. در کنار این موارد، روان تر شدن بتن با استفاده از این افزودنی بدون هیچگونه خلل و مشکل، کیفیت کار را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. جهت دریافت قیمت انواع بتن پیش ساخته همچون آبرو بتنی پیش ساخته، پل بتنی پیش ساخته، بتن اکسپوز و ... برای پروژه های خود می توانید به سایت بنیاد بتن مراجعه کنید. 

روان کننده بتن چیست؟

انواع روان کننده بتن

با توجه به پیشرفت در زمینه تکنولوژی و تولید محصولات مختلف، امروزه روان کننده های بتن با شکل های گوناگون و تحت استانداردهای لازم تولید می شوند. انواع روان کننده مانند روان کننده کربوکسیلاتی، روان کننده لیگنو سولفونات و روان کننده نفتالینی با عملکردی ایده ‌آل می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
نوع تولید روان کننده بتن به شکلی است که با افزایش کارایی و بهبود عملکرد بتن، نیاز به مصرف آب در تولید آن را به مقدار قابل توجهی کاهش می ‌دهد. علاوه بر این، ملاتی بسیار چسبنده تر و مقاومت تر با به کارگیری روان کننده در اختیار خواهید داشت. گاهی اوقات نوع فعالیت مهندسان سازه و معمار آن به شکلی است که مکان های غیر قابل دسترس برای انجام تغییرات، آن ها را با مشکلاتی مواجه می کند. به همین علت برای سهولت در فرآیند ساخت و ساز در چنین مکان هایی از مواد و محصولات مختلف استفاده می ‌شود. روان کننده با کارایی فوق العاده ای که دارد برای ساخت بتن انبوه و بتن مسلح، عملکرد خود را نشان می دهد.
امروزه تحقیقات گسترده ای برای تولید مصالح مختلف مانند بتن با استانداردهای بین المللی انجام می پذیرد. روان کننده بتن می ‌تواند با توجه به کاهش نسبت آب به سیمان، ضمن افزایش مقاومت بتن تولید شده، دوام آن را نیز به مقدار قابل توجهی بهبود دهد. در کنار این موارد، روان کننده بتن می تواند گرمای هیدراتاسیون در بتن را به خوبی کاهش دهد. همچنین اطلاعات لازم درباره بتن پیش ساخته نما را می توانید در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

روان کننده بتن چیست؟

خصوصیات روان کننده بتن چیست؟

بررسی ویژگی ها، مزایا و خصوصیات روان کننده بتن به خوبی می ‌تواند عملکرد آن و تاثیرگذاری بی نظیر این محصول را برای شما بیان کند. بدون تردید تفاوت بتن تولید شده بدون استفاده از روان کننده و بتن تولید شده با استفاده از روان کننده، می تواند شما را مجاب کند که روی به استفاده از این محصول برای بهبود عملکرد بتن و افزایش مقاومت آن بیاورید. از جمله مهم‌ترین ویژگی ها و خصوصیات روان کننده بتن می ‌توان به افزایش عدد روانی بتن در کنار افزایش عدد اسلامپ آن اشاره نمود. روان کننده بتن به گونه ‌ای اثرگذاری خود را نشان می دهد که می توانید افزایش مقاومت فشاری را به بهترین شکل مشاهده نمایید. قابلیت پمپاژ بتن و همچنین کاهش عیار سیمان از دیگر ویژگی ها و خصوصیات روان کننده بتن شناخته می شوند.
گاهی اوقات شرایط ساخت و ساز به گونه ای است که برای اتصالات تیر و ستون تیرهای عمیق، مقاطع نازک و مکان های غیر قابل دسترس، بتن تولید شده باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. روان کننده بتن می تواند با افزایش کیفیت و مقاومت ماهیت بتن، در این زمینه ها عملکرد خود را نشان دهد. اگر در پروژه ای نیاز به بهینه سازی در مصرف آب دارید، روان کننده بتن در این شرایط بهترین گزینه محسوب می ‌شود. پیاده سازی آسان و همچنین کاهش نیروی انسانی برای استفاده از این محصول، از دیگر خصوصیات و ویژگی ‌های روان کننده بتن محسوب می شوند.
روان کننده بتن با کاهش نفوذ پذیری و همچنین ارتقای چسبندگی به معماران و مهندسان ساخت و ساز این امکان را می دهد که در مکان ‌های مختلف از بتنی با استحکام بسیار بالا بهره ببرند. پمپاژ بسیار آسان و ایجاد سطحی یکنواخت و صاف با به کارگیری روان کننده در بتن از دیگر خصوصیات و ویژگی‌ ها محسوب می شوند و می توانید از آن ها بهره ببرید.
برای سازه هایی که در آن ها از مقاطع فولادی و میلگرد به شکل گسترده استفاده می شود، روان کننده بتن تاثیرگذاری بی ‌نظیری خواهد داشت. امروزه روان کننده ها و فوق روان کننده ها با ساز و کاری مختلف و با عملکردی نسبتاً مشابه می ‌توانند در مکان های مختلف به بهترین شکل کیفیت بتن را افزایش دهند. مجموعه بنیاد بتن با فروش انواع روان کننده با کیفیت بسیار بالا، خدمات خود را در این زمینه به شما ارائه می دهد. اگر قصد خرید روان کننده و استفاده از آن برای تولید بتن با مقاومت و کیفیت بالا را دارید، می توانید از خدمات ما در بنیاد بتن اصفهان بهره ببرید.

نوشتن دیدگاه