استاندارد قطعات پیش ساخته بتنی

امروزه در کارخانه ها، کارگاه ها و ساختمان های مختلف، روی به تولید قطعات بتنی پیش ساخته آورده می شود. این قطعات به خوبی می توانند برای افزایش سرعت ساخت پروژه، اثر گذاری خود را نشان دهند. به همین علت کارفرما می تواند برای کاهش هزینه های خود برای ساخت پروژه از ایده ای مناسب بهره ببرد. با توجه به اینکه امروزه استانداردهای مختلفی برای بهره گیری از مصالح مرغوب به منظور تولید قطعات بتنی پیش ساخته ارائه شده است، کارخانه های معتبر ملزم هستند که از این استانداردها پیروی کنند.
اگر قطعات بتنی پیش ساخت با رعایت دستورالعمل‌های لازم تولید شوند، از خواص فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهند بود. این قطعات می توانند در شرایط مختلفی که امکان بتن ریزی وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرند. انجام راحت کارها با بهره گیری از قطعات بتن پیش ساخته از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که موجب شده است بسیاری از پیمانکاران و مهندسین ساخت و ساز را ترغیب کند که روی به استفاده از این قطعات بیاورند. به عنوان مثال ساخت منهول بتنی 40 ساعت زمان می گیرد و زمان و انرژی زیادی از کارگران می گیرد. بنابراین بهترین کار استفاده از منهول بتنی پیش ساخته است. شما می توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با آبرو بتنی پیش ساخته با کارشناسان بنیاد بتن در ارتباط باشید. یکی از راه های تاثیرگذار در افزایش مقاومت کششی، خمشی و مقاومت در برابر ضربه در قطعات پیش ساخته بتنی استفاده از افزودنی هایی است که این روزها به عنوان یک تکنولوژی جدید در مقاوم سازی بتن شناخته شده اند که با نام بتن الیافی شناخته می شوند. برای دریافت قیمت پل بتنی پیش ساخته و بتن اکسپوز و ... می توانید با کارشناسان بنیاد بتن در ارتباط باشید. 

چرا رعایت استاندارد در تولید قطعات پیش ساخته بتنی مهم است؟

چرا رعایت استاندارد در تولید قطعات پیش ساخته بتنی مهم است؟

برای ساخت و ساز سازه های بزرگ و مهم مانند پل ها و ساختمان هایی که با طراحی استراتژیک همراه هستند، بهره گیری از بتن پیش ساخته استاندارد، اهمیت بالایی دارد. رعایت استاندارد در تولید قطعات پیش ساخته بتنی این امکان را می‌دهد که با استفاده از محصولی مطمئن بتوانید از مقاومت بالای آنها در شرایط مختلف بهره بگیرید. اگر در تولید قطعات پیش ساخته بتنی از بالاترین استانداردها پیروی شود، کیفیت سازه نیز به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این قطعات در اندازه های مختلف و متناسب با نیاز هر پروژه در بازار عرضه می‌شوند. تولید کننده ها ملزم هستند که با رعایت استاندارد در تولید قطعات خود، اطمینان دهند که تمام شرایط را برای ارائه محصولات بتنی در نظر گرفته‌اند.
مجموعه بنیاد بتن همواره تلاش می‌کند که با رعایت استانداردهای موجود در تولید بتن پیش ساخته، خدمات ویژه ای به مصرف کننده ارائه دهد. با استفاده از دستورالعمل های لازم در تولید بتن، می توان کیفیت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد. با توجه به اینکه در شرایط جوی مختلف، استفاده از بتن و قالب های بتنی پیش ساخته مورد توجه قرار گرفته است، با رعایت نکات لازم می توان یک محصول مقاوم تولید کرد.

روش های عمل آوری بتن پیش ساخته به صورت استاندارد

هنگامی که به دنبال تولید قطعات بتنی پیش ساخته باشید، باید به منظور تولید محصولی سخت و با هدف تسریع بخشیدن فرآیند تولید، بتوانید از استانداردهای لازم بهره ‌بگیرید. روش های عمل آوری بتن به شکل های مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در واقع مهمترین هدف از عمل آوری قطعات بتنی این است که در مرحله هیدراسیون بتوان از هدر رفتن رطوبت بتن جلوگیری کرد. عمل آوری با حفظ رطوبت بتن از جمله روش های سنتی برای تولید این قطعات شناخته می شود.
نوع دیگری از روش های عمل آوری بتن پیش ساخته، عمل آوری با کمک رطوبت و حرارت محسوب می شود. استاندارد بهره گیری از این روش عمل آوری به گونه ای است که تولید کننده باید بتواند فضایی گرم بین ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتیگراد را ایجاد کند و با استفاده از رطوبت ۷۵ درصد، مقاومت بالایی در قطعات تولید شده ایجاد نماید.
عمل آوری قطعات بتنی با گاز دی اکسید کربن از دیگر روش های استاندارد در این زمینه محسوب می‌شود. این روش عمل آوری موجب کاهش انرژی مصرفی، کاهش تولید دی اکسید کربن و عملکرد بهتر بتن پیش ساخته می شود. علاوه بر این، نوع این عمل آوری به گونه‌ای است که در کسب مقاومت اولیه بتن می تواند سرعت کار را بهبود بخشد. هر اطلاعاتی که درباره کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته اصفهان نیاز دارید را می توانید در مقاله درج شده از سایت بنیاد بتن مطالعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه