تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت

این روزها برای سقف سازه ها و ساختمان ها می‌ توان از روش‌ های مختلفی استفاده کرد. بررسی روش های نصب سقف نشان می دهد که تیرچه بلوک یا تیرچه بتنی به عنوان مثال یکی از کاربردی ترین گزینه ها همواره مدنظر قرار می گیرد. در طرف مقابل تیرچه کرومیت که با نام تیرچه فلزی نیز از آن نام می برند با استاندارد مناسبی که دارد، می‌تواند به کار گرفته شود. بررسی تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و تیرچه کرومیت نیز بيانگر این است که نرخ هر کدام از آن ها وابسته به فاکتورهای مختلفی هستند. اگر بخواهیم مهمترین علت اختلاف بین قیمت سقف تیرچه بلوک یا تیرچه بتنی با تیرچه های کرومیت را نام ببریم باید به سراغ بازار آهن آلات برویم. اختلاف قیمت نبشی و ورق و میلگرد می‌تواند به عنوان مهمترین دلیل تفاوت قیمت سقف تیرچه کرومیت با تیرچه بتنی بیان شود.

با توجه به اینکه تیرچه بتنی از میلگرد فوقانی و میلگرد تحتانی تشکیل می شود، برای نصب آن نیاز به بررسی قیمت این مقطع فولادی خواهید داشت. در طرف مقابل تیرچه کرومیت نیز برای نصب، نیاز به نبشی از جنس ورق دارد. علاوه بر این در پایین تیرچه کرومیت نیز یک تسمه نصب خواهد شد. با توجه به این موارد، افزایش یا کاهش قیمت مقاطع فولادی به خصوص میلگرد می تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تیرچه بتنی و کرومیت داشته باشد. هر اندازه قیمت میلگرد افزایش یابد، تیرچه بتنی نیز با افزایش قیمت همراه خواهد شد. در طرف مقابل برای بررسی قیمت تیرچه کرومیت باید نرخ ورق را در نظر بگیرید. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

عوامل موثر بر قیمت سقف تیرچه 

عوامل موثر بر قیمت سقف تیرچه

برای اعلام قیمت تیرچه بتنی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه میلگرد به عنوان یکی از مهمترین قطعات موجود در ساخت سقف تیرچه بتنی شناخته می شود باید نرخ آن را به صورت روزانه بررسی نمایید. علاوه بر این افزایش نرخ سیمان و بتن نیز می‌تواند بر قیمت سقف تیرچه بتنی تاثیر مستقیم بگذارد. هزینه جوشکاری و دستمزد نصاب را نیز باید برای اعلام قیمت ها و نصب سقف تیرچه بتنی در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بنیاد بتن تماس حاصل نمایید.

برای نصب سقف تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک از ترکیب بلوک سفالی، بلوک سیمانی و همچنین میلگرد استفاده می‌شود. تیرچه بتنی مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله و باد دارد. علاوه بر این نوع اجرای سقف تیرچه بتنی می تواند شما را یاری کند که یک عایق صوتی و حرارتی بی نظیر برای سازه خود ایجاد نمایید. از نظر اقتصادی نیز نسبت به سایر سقف ها، اجرای سقف تیرچه بتنی می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه تر باشد.

بلوک عوامل موثر بر قیمت سقف تیرچه کرومیت 

بلوک عوامل موثر بر قیمت سقف تیرچه کرومیت

برای تعیین قیمت سقف تیرچه فاکتورها و عوامل متعددی در نظر گرفته می شوند. بسته به اینکه چه نوع سقفی را انتخاب می کنید باید گزینه ‌های متفاوتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای قیمت تیرچه کرومیت در نخستین گام مساحت بنا را بر اساس متر مربع مد نظر قرار می دهند. با توجه به اینکه وزن تیرچه کرومیت بستگی به طول تیرچه دارد، قیمت آن نیز متناسب با آن اعلام می‌شود. پس از وزن نیز باید نوع فولادی که برای نصب و اجرای تیرچه به کار می‌رود در نظر گرفته شوند. استفاده از ورق های نوردی ممکن است به واسطه قیمت پایین، کیفیت اجرا و نصب تیرچه را کاهش دهد. با این حال در نصب تیرچه فلزی یا تیرچه کرومیت استفاده از ورق استاندارد می تواند خیال شما را از مستحکم بودن سازه راحت کند.

برای اجرای سقف فلزی یا تیرچه کرومیت باید چند فاکتور دیگر نیز در نظر داشته باشید. یونولیت، کلاف عرضی، میلگرد افت و میلگرد حرارت از دیگر مواردی هستند که برای تعیین هزینه نهایی سقف تیرچه کرومیت به شما اعلام می شوند. در پایان کار باید اجرت اجرای سقف را نیز پرداخت نمایید. فراموش نکنید قیمت اجرت اجرای سقف تیرچه کرومیت نیز به فاکتورهای مختلفی وابسته است. هر اندازه سقف با استانداردهای بالاتر اجرا شود باید هزینه های بیشتری به نصاب بپردازید. سعی کنید برای اجرای سقف تیرچه کرومیت یک مرکز متخصص و وارد به این کار کمک بگیرید.

در عین حال قیمت حمل مصالح و همچنین مکان اجرای پروژه نیز می توانند در قیمت نهایی اجرای سقف تیرچه کرومیت تاثیر گذار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در بنیاد بتن اصفهان کمک بگیرید.

نوشتن دیدگاه