جدول بتنی بزرگ

محوطه سازی در سطح خیابان های شهری، پارک ها و یا معابر از جمله اقداماتی است که به زیباسازی محیط کمک خواهد کرد. همچنین، جداسازی قسمت های مختلف خیابان، پارک ها، ورودی و خروجی پمپ بنزین و مواردی از این قبیل نیز به نظم دهی هر چه بیشتر محیط کمک خواهد کرد. از این رو، امروزه استفاده از انواع جدول بتنی بزرگ و کوچک مرسوم شده است.
کیفیت ساخت جدول بتنی بزرگ و جذابیت ظاهری آن، بر زیبایی محیط های شهری تاثیر بسزایی خواهد داشت. در واقع، یک جدول بتنی با کیفیت در اثر تغییرات آب و هوایی، یخبندان یا ساییدگی باید بیشترین مقاومت را از خود نشان دهد. این مساله کاملا به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن بستگی خواهد داشت. سیمان، آب، سنگدانه و مواد روان کننده از جمله مواد اصلی به کار برده شده در ساخت جدول بتنی بزرگ و کوچک خواهند بود. لزوم کاربرد مواد روان کننده به کاهش حجم آب مصرفی در تهیه بتن مربوط می شود.
رعایت برخی نکات در تولید بتن مانند تعیین نسبت آب به سیمان و نحوه قالب بندی جدول بتنی بزرگ و کوچک، به افزایش کیفیت این نوع سازه های بتنی کمک خواهد کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه مقدار آب به کار برده شده در تولید بتن کمتر باشد، کیفیت و مقاومت جدول بتنی افزایش می یابد. این مساله در طراحی روش های ساخت جداول بتنی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای مثال، یکی از روش های تولید جدول بتنی بزرگ یا کوچک روش پرسی نامیده می شود. طی این روش، رطوبت موجود در بتن تا حد امکان فشرده و تخلیه خواهد شد. به این ترتیب، برای تولید جدول بتنی بزرگ و کوچک با کیفیت، علاوه بر توجه به نوع مواد اولیه، رعایت اصول اساسی در تولید آن نیز لازم خواهد بود.

ابعاد جدول بتنی بزرگیکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید جدول بتنی بزرگ و کوچک باید در نظر گرفته شود، نوع کاربرد آن در محیط است. برای مثال، در محوطه پارک ها و ایجاد فضاهای متنوع می توان از جدول بتنی کوچک استفاده نمود. این در حالی است که به منظور جداسازی محوطه معابر و خیابان ها از یکدیگر، ممکن است به کار بردن جدول بتنی بزرگ مناسب تر باشد.

طول جدول بتنی در کمترین حالت حدود ۵۰۰ میلیمتر در نظر گرفته می شود. جدول بتنی با این ابعاد عمدتا برای جوی آب مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه مصرف کننده به جدول بتنی بزرگتری نیاز داشته باشد، ابعاد جدول بتنی تا حدود ۱۰۰۰ میلی متر قابل افزایش خواهد بود. البته توانایی تولید جدول بتنی بزرگ به امکانات، تکنولوژی و نوع خط تولید تولید کننده نیز بستگی خواهد داشت.
در تولید جدول بتنی بزرگ، سیمان، سنگدانه و آب به کار می رود. سیمان به کار برده شده در ساخت جدول بتنی، دارای کیفیت بالایی بوده و سنگدانه های مورد استفاده نیز باید عاری از هر نوع ماده هیدرات کننده بتن باشند. در واقع کیفیت جدول بتنی بزرگ بر اساس مقاومت آن در برابر یخبندان و تغییرات آب و هوایی تعیین می گردد. بنابراین، هر چه نسبت آب به سیمان کمتر باشد، احتمال یخ زدگی و و فرسایش جدول بتنی کمتر خواهد بود. با در نظر گرفتن همه شرایط معمولا برای با صرفه تر بودن تولید جدول بتنی، ضخامت این جداول از ۱۵ سانتی متر تجاوز نخواهد کرد.

بنیاد بتن عرضه انواع جدول بتنی بزرگ

بنیاد بتن عرضه انواع جدول بتنی بزرگ

ثبت سفارش و خرید انواع جدول بتنی باید از طریق یک شرکت تولید کننده معتبر و شناخته شده انجام گیرد. در واقع، با توجه به اینکه جدول بتنی بزرگ یا کوچک نصب شده تا سالیان طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین لازم است جدول بتنی بالاترین کیفیت را داشته باشد.
توجه به نسبت آب و سیمان، استفاده از سیمان پورتلند تیپ ۲، به کار گرفتن روش تولید استاندارد و رعایت استانداردهای ملی در زمینه تولید انواع جداول بتنی، از جمله مواردی هستند که باید در ساخت جدول بتنی بزرگ و با کیفیت در نظر گرفته شوند. شرکت بنیاد بتن اصفهان یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع جدول بتنی بزرگ و کوچک به حساب می آید. سابقه طولانی این شرکت در زمینه تولید انواع جداول بتنی باعث شده تا به راحتی بتوان به کیفیت محصولات این شرکت اعتماد نمود.

 

نوشتن دیدگاه