جدول بتنی استاندارد

در حال حاضر پروژه‌های ساخت و ساز به دنبال افزایش مصرف سازه‌های از پیش ساخته‌ای هستند که با مواد اولیه درجه یک و طبق ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین متریال‌های از پیش ساخته شده بلوکه‌های بتنی هستند که در جدول کشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه جدول‌ها دارای ابعاد مختلفی هستند و با دقت بسیار بالا در اطراف و وسط خیابان‌ها طراحی می‌شوند، لازم است از بلوکه های بتنی یکدستی استفاده شود که از اندازه‌های یکسانی برخوردارند. از کاربردهای دیگر جدول بتنی استاندارد می‌توان به جدا کننده خیابان و پیاده‌رو، مورد استفاده در سکوسازی پمپ بنزین‌ها، جداکننده مسیرهای پیاده‌رو در پارک‌ها و با‌غ‌ها، مورد استفاده در ساخت سکوهای کانکس و آلاچیق اشاره کرد. امروزه، جدول‌های بتنی با روش‌های متنوعی ساخته می‌شوند که از میان آنها می‌توان به روش پرسی خشک، روش پرسی تر و روش معمولی با استفاده از قالب اشاره کرد. جدول بتنی بر اساس اندازه، طرح و کاربرد خود به جدول‌های بتنی مختلفی دسته بندی می‌شوند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جدول واش بتنی که به صورت رنگی و به منظور زیباسازی فضاهایی نظیر محوطه‌های مجتمع‌های مسکونی، فضاهای سبز و ویلاها استفاده می‌شود.
  • جدول پرسی رنگی: نوع دیگری از جدول بتنی است که مشابه جدول‌های مورد استفاده در خیابان است و به منظور زیباسازی محیط، تولید و نصب می‌شود.
  • جدول بتنی مدادی: این نوع جدول بتنی پرکاربرد در زیباسازی محوطه‌های تفریحی، فضاهای شهری، پارک‌ها و کانال‌سازی حاشیه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابعاد استاندارد جدول بتنی

ابعاد استاندارد جدول بتنی

با وجود اینکه جدول‌های بتنی را می‌توان در ابعاد مختلف سفارشی سازی کرد، اما این متریال پرکاربرد در چهار ابعاد کاملاً استاندارد تولید می‌شود. طول جدول بتنی از ۳۰ سانتی‌متر تا ۶۰ سانتی‌متر در نوسان است و بر حسب فضای مورد نظر تعیین می‌گردد. لازم به ذکر است که ضخامت جدول بتنی بر اساس قالب تغییر می‌کند، اما ضخامت کلی جدول‌های بتنی ۱۰ سانتی متر و ۱۵ سانتی متر است. لازم به ذکر است که جدول بتنی در تفکیک فضاهای خیابانی بیشترین کاربرد را دارد و همین موضوع باعث شده جدول‌های بتنی به عنوان جداول‌ خیابانی شناخته شوند. هدف اصلی از ایجاد جدول بتنی استاندارد، پیروی از یک استاندارد کلی در طراحی فضاهای شهری و ایجاد نشانه‌گذاری‌های دقیق است. استاندارد جدول بتنی در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در استرالیا حداقل میزان سیمان در یک متر مکعب ۲۸۰ کیلوگرم است و حداکثر میزان سنگدانه ۱۲ الی ۱۳ میلیمتر و در نهایت حداقل مقاومت فشاری چیزی حدود ۲۰ مگاپاسکال است. اما در نیوزلند جدول‌های بتنی مورد استفاده در معابر فرعی و اصلی و همچنین معابر ارتباطی به ترتیب شامل ۲۴۰، ۲۸۰ و ۲۶۰ کیلوگرم در هر یک متر مکعب است. ایران نیز همانند دیگر کشورهای پیشرو در تولید انواع جدول‌های بتنی از استاندارد و ویژگی‌های خاصی برخوردار است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • بتن آماده بر اساس استاندارد ISIRI6044
  • سنگدانه بتن آماده بر اساس استاندارد ISIRI302
  • جدول بتنی آماده بر اساس ویژگی‌ها و مطابق روش‌های آزمونی خاص ISIRI2728

ابعاد استاندارد جدول بتنی

بنیاد بتن اصفهان عرضه کننده جدول بتنی استاندارد

شرکت بنیاد بتن اصفهان فعالیت خود را از سال 1363 به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع تیرچه و بلوک ساختمانی آغاز کرد. هدف اصلی شرکت بنیاد بتن اصفهان دستیابی به رضایت هموطنان عزیز است که باعث شده استفاده از مواد اولیه درجه یک استفاده کند و در پی آن تولید برترین محصولات موجود در بازار ایران از مهمترین دستاوردهای این شرکت شناخته می شود. گردآوری تیمی از کارشناسان فنی، بهر‌ه مندی از آخرین و به‌روزترین دانش روز جهان در زمینه تولید انواع جدول بتنی، از دیگر ویژگی‌های شرکت بنیاد بتن اصفهان است. از دیگر امتیازات این شرکت نامی می‌توان به برخورداری از هشت نشان استاندارد ملی ایران اشاره کرد. بنیاد بتن اصفهان عرضه کننده جدول بتنی استاندارد توانسته است نیاز مصرف کننده را به برترین و باکیفیت‌ترین جدول‌های بتنی از پیش ساخته برطرف سازد. از مهمترین محصولات این شرکت می‌توان به بتن‌های پیش ساخته، بتن اکسپوز، نیوجرسی بتنی، دیوار پیش ساخته بتنی، روان کننده‌های بتنی، میلگرد، بن ملات، چسب کاشی و سرامیک و مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جدول بتنی استاندارد، مشاهده ابعاد و طرح‌های متنوع جدول‌های بتنی از پیش ساخته و دیگر محصولات پرمصرف ساختمان سازی به وب‌سایت ما مراجعه فرمایید. برای استعلام قیمت‌ جدول بتنی استاندارد و دریافت مشاوره رایگان با متخصصان بنیاد بتن، همین امروز با ما تماس بگیرید. قیمت دیوار پیش ساخته که از با کیفیت ترین محصولات سایت بنیاد بتن است، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.همچنین شما عزیزان می توانید قیمت جدول بتنی را در صفحه مربوطه مشاهده نمائید. بنیاد بتن اصفهان ارائه دهنده بتن پر مقاومت، بتن آب بند، بتن خود متراکم و... است. هر نوع بتنی بخواهید را می توانید از بنیاد بتن اصفهان بخرید.

 

 

نوشتن دیدگاه