روش آماده سازی چسب کاشی

از بهترین شیوه های چسباندن محصولاتی مانند کاشی به سطوح زیرین می توان به چسب کاشی اشاره کرد. این محصول نسبت به ملات و سایر محصولات مشابه جدید تر است و ویژگی های برتری نیز دارد. از جمله مواردی که باعث استفاده این محصول در ساخت و ساز ها می شود این است که این نوع چسب به راحتی آماده می شود. رزین به کار رفته در ساختار چسب های کاشی علاوه بر ایجاد چسبندگی زیاد باعث می شود که این محصول خاصیت ضد آب نیز داشته باشد. این موضوع باعث می شود چسب های کاشی برای استفاده در مکان های مانند سرویس های بهداشتی و حمام مناسب می کند. قبل از ادامه خوب است بدانید که شما می توانید اطلاعات بیشتر در رابطه با سقف پیش ساخته بتنی، بتن اکسپوز، قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان، قیمت روان کننده های بتنی و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.


دو نوع چسب کاشی در حال حاضر در بازار موجود است.
• چسب پودری کاشی
چسب کاشی پودری برای استفاده باید با آب، رزین و یا مایع بتن مخلوط شود. میزان آب مخلوط شده توسط شرکت های سازنده مشخص شده است. بعد از مخلوط کردن مایع پودری با آب این محصول باید تا زمانی که به طور کامل یکنواخت شود، مخلوط شود.
در مخلوط کردن این پودر با مایع لازم دقت داشت که به اندازه لازم از آن مخلوط شود. زیرا مقدار خمیر اضافه بعد از مدتی دیگر قابل استفاده نیست.
• چسب خمیری کاشی
همانطور که از نام آن پیداست، این محصول ماهیتی خمیری دارد و توسط کارخانه های سازنده به صورت آماده بسته بندی شده است. این محصول به راحتی قابل استفاده است و مراحلی برای آماده سازی ندارد. استفاده از چسب های خمیری کاشی باعث می شود تا وزن سازه ها به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و تا حدی باعث بزرگ تر شدن فضا می شود. این موضوع به این علت است که با استفاده از ملات های قدیمی چند سانتی متر از این ماده باید در پشت کاشی ریخته می شد این در حالی است که ضخامت چسب کاشی نهایتا چهار یا پنج میلی متر است.

نحوه آماده سازی چسب کاشی

نحوه آماده سازی چسب کاشی

کیفیت سطح زیرین یکی ازعواملی است که باعث ماندگاری چسب های کاشی کاری می شود به طور مثال بهتر است که این چسب ها بر روی دیوار های سست مانند دیوار های کاه گلی استفاده نشود. نحوه استفاده از چسب های کاشی و سرامیک روی آن ها درج شده است. شرکت های سازنده دستورالعمل های لازم برای استفاده را برای مصرف کنندگان قرار می دهند.
چسب های خمیری معمولا به صورت آماده در بازار وجود دارند و به محض باز شدن آن ها می توان از این محصول به عنوان ملات استفاده کرد. ضخامت و میزان مصرف نیز توسط کارخانه های سازنده مشخص می شود. چسب های پودری معمولا با نسبت هاب مشخص با آب مخلوط شده و مورد استفاده قرار می گیرند. طبق برخی از استاندارد ها میزان چسب برای استفاده در هر متر مربع، سه کیلوگرم در نظر گرفته شده است.
چسب های پودری معمولا با مایع بتن و یا آب مخلوط می شوند و به صورت یکنواخت در می آیند. از مزیت های که چسب کاشی و سرامیک دارند این است که این مواد را می توان به راحتی درست کرد و دردسر های درست کردن ملات به شیوه های سنتی و قدیمی را ندارد.
چسب کاشی در ساختار خود دارای مواد دیسپرس است. این مواد باعث می شود که زمان ماندگاری ژل تایم بیشتر باشد و کاشی کار زمان بیشتری برای نصب کاشی ها در اختیار داشته باشد. برخی از چسب های کاشی برای خشک شدن کامل به دو تا سه روز زمان نیاز دارند.

نکات مهم استفاده از چسب های کاشی و سرامیک

نکات مهم استفاده از چسب های کاشی و سرامیک

• سطح زیرین کاشی و سرامیک تاثیر زیادی در نحوه استفاده از چسب کاشی دارد. اگر سطح زیرین کاشی دارای ناهمواری، گچی و کاه گلی است ابتدا باید لایه های اضافی تراشیده شوند و یک سطح مناسب برای چسب ایجاد شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.
• از چسب های بسته بندی استفاده کنید. بسته بندی این محصولات اطلاعات دقیقی از تاریخ انقضا و نحوه استفاده از آن بیان می کند. نمونه های فله و فیک این محصول قابل اعتماد نیستند.. برخی از چسب های مخصوص کاشی باید در دمای مخصوصی نگهداری و استفاده شوند که باید به آن دقت داشت.
• چسب های کاشی و سرامیک از برند های متفاوت خارجی و ایرانی وجود دارند. متاسفانه نمونه های بی کیفیت و تقلبی این محصول نیز در بازار وجود دارد به همین خاطر در هنگام خرید باید دقت نمود که از چه برند و چه فروشگاهی اقدام به خرید می کنید.
• تیشه کاری سطوح یکی از روش هایی است که باعث می شود چسب کاری به کیفیت بیشتری قرار گیرد. با استفاده از ابزار و وسایل لازم سطح زیرین ،خراشیده می شود تا چسب درون شیار های آن قرار گیرد.
• از چسب های کاشی می توان برای چسباندن سرامیک، سنگ های طبیعی، سنگ های مصنوعی، اجرا بر روی ورق های آزبست استفاده کرد.
• چسب های کاشی قابلیت استفاده در سازه هایی که دچار انقباص و انبساط می شوند را نیز دارد.

روش آماده سازی چسب کاشی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای یادگیری این کار بصورت کامل کافی است مطالب موجود در سایت بتن سرمد اصفهان را بصورت کامل مطالعه نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی های بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه