بند کشی سرامیک پرسلان

سرامیک یکی از پرمصرف ترین مصالح است که به عنوان کفپوش، دیوارپوش و ... مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک انواع گوناگونی دارد که هر فرد متناسب با کاربرد، بودجه، سلیقه و ... می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. سرامیک پرسلان به دلیل ویژگی هایی که دارد مورد توجه بیشتر افراد واقع شده است، این نوع سرامیک کاربرد گسترده ای دارد و در انواع رنگ، کیفیت، سایز و ... تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از مراحل نصب سرامیک بند کشی است که اغلب به دو صورت انجام می شود، در واقع با توجه به مواد بندکشی می توان روش آن را انتخاب کرد.
بند کشی اغلب با پودرهای مخصوصی که پایه سیمانی دارند، انجام می شود؛ اما گاهی از خمیرهای اپوکسی بندکشی نیز استفاده می شود. در زمان های قدیم برای بند کشی سرامیک پرسلان از ترکیب سیمان و پودر سنگ استفاده می کردند که به دلیل عدم استحکام پس از مدتی بند کشی ترک می خورد و سبب لق شدن سرامیک می شد.
با پیشرفت علم و فناوری مواد جدیدی به بازار آمده که با استفاده از آن ها می توان انواع سرامیک پرسلان را بند کشی کرد، این مواد جدید خواص منحصر به فردی دارند و جایگزین مناسبی برای دوغاب های گذشته هستند. از مواد بندکشی سرامیک پرسلان می توان به پودر بندکشی نیز اشاره کرد، این پودر از سیمان، پلیمرهای بهبود دهنده، مواد ضد آب، پودرهای معدنی و پیگمنت تهیه می شود و برای بندکشی این نوع سرامیک بسیار مناسب و کاربردی است. اطلاعات بیشتر در رابطه با بتن اکسپوز، قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان، روان کننده های بتنی و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.

همه چیز در مورد بند کشی سرامیک پرسلان

همه چیز در مورد بند کشی سرامیک پرسلان

بندکشی سرامیک پرسلان یکی از مهم ترین مراحل در ساختمان سازی، تعمیر و باسازی است که با مواد خاصی و با استفاده از ابزار ویژه ای انجام می شود. بندکشی کار آسانی است که با دسترس بودن ابزار و مواد مورد نیاز به راحتی انجام می شود، در واقع بندکشی سرامیک پرسلان نیاز به تخصص خاصی ندارد. البته دقت کنید، بندکشی فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی باید با دقت بسیاری و به صورت حرفه ای انجام شوند؛ زیرا این فضاها به صورت مستقیم با آب در تماس اند و در معرض رطوبت هستند از این رو ممکن است آب به زیر سازی سرامیک پرسلان نفوذ کند و به مرور دردسر ساز شود.
بندکشی انواع مختلفی دارد که با در نظر گرفتن شرایط مختلف می توان بهترین روش را انتخاب کرد و با توجه به روش انتخابی باید نکات مهمی را رعایت کرد تا بندکشی سرامیک پرسلانی به صورت اصولی انجام شود.

انواع بندکشی سرامیک پرسلان

انواع بندکشی سرامیک پرسلان

- بندکشی با سیمان سفید و پودر سنگ: اغلب سه روز پس از اتمام سرامیک کاری باید برای بندکشی اقدام کرد. در این مدل ابتدا باید دوغابی از سیمان و پودر سنگ تهیه کرد که میزان آن به تعداد و سایز سرامیک های پرسلانی بستگی دارد. در اکثر مواقع برای هر متر مربع به یک لیتر دوغاب نیاز است، دقت کنید برای بندکشی از رنگ مناسبی استفاده کنید که با سرامیک پرسلانی شما هماهنگی داشته باشد.
بندکشی دیوار و کف باهم متفاوت است و هرکدام به طرز خاصی انجام می شوند به عنوان مثال اگر می خواهید سرامیک پرسلانی کف را بندکشی کنید باید دوغابی که تهیه می کنید حالت مایع داشته باشد. در صورتی که برای دیوار بهتر است دوغاب به شکل خمیری باشد تا به آسانی درز بین سرامیک ها پر شود.
- بندکشی با خمیر مخصوص: هر روزه با تولید محصولات جدید روند کاری آسان تر می شود و دیگر نیازی به استفاده از روش های سنتی نیست؛ زیرا مواد جدید بهتر و کاربردی تر هستند. خمیر بندکشی واترپروف جدیدترین موادی است که جایگزین دوغاب شده و برای بندکشی انواع کاشی و سرامیک از جمله سرامیک پرسلانی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این خمیرها بسیار آسان است و با کاردک یا قلم بندکشی به آسانی انجام می شود که استفاده از آن مزایای بسیاری به همراه دارد.
- بندکشی با پودر مخصوص: یکی از روش های متداول بندکشی استفاده از انواع پودر بندکشی است که به آسانی و با افزودن مقداری آب انجام می شود. این مواد استحکام زیادی دارند و اجازه نمی دهند رطوبت به بخش های زیرین سرامیک نفوذ کند. انواع پودر بندکشی شامل پودر نانو، پودر آنتی باکتریال، پودر ضد اب، پودر رنگی و ... می شود.
شما می توانید برای خرید این محصولات از سایت بنیاد بتن اصفهان کمک بگیرید.

نوشتن دیدگاه