جایگزین میلگرد بستر

میلگرد بستر یکی از ابزار آلات به کار رفته در ساختمان‌ها است که برای افزایش مقاومت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد بستر به روش‌های مختلف در ساختمان استفاده می‌شود و می‌تواند پی و پایه ساختمان را مقاوم تر کند. در برخی از موارد سازندگان ساختمان به این فکر هستند که جایگزین مناسبی برای میلگرد بستر انتخاب کنند، به همین دلیل از ابزارآلات مختلفی برای جایگزین میلگرد بستر استفاده می کنند. یکی از جایگزین ها برای میلگرد بستر وال پست به شمار می رود. در برخی از موارد میلگرد بستر جایگزین وال پست می شود و یا وال پست به عنوان جایگزین برای میلگرد بستر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از بنیاد بتن اصفهان قصد داریم به این موضوع و موضوعات مختلفی در این باره بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال پی بردن به جایگزین میلگرد بستر به جای وال پست هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. اطلاعات بیشتر در رابطه با بتن اکسپوز، بتن های پیش ساخته، قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان، روان کننده های بتنی و ... را از بنیاد بتن اصفهان کسب کنید.

جایگزین میلگرد بستر

آیا میلگرد بستر می تواند جایگزین مناسبی برای وال پست باشد؟

زمانی که صحبت از میلگرد بستر و وال پست می شود یکی از مهمترین سوالات برای بسیاری از افراد این است که آیا میلگرد بستر جایگزین مناسبی برای وال پست است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بله. میلگرد بستر بهترین جایگزین برای وال پست است، برخی از دلایل این موضوع عبارتند از:

وزن سبک

یکی از معضلاتی که در مورد وال پست با آن روبه‌رو بودیم، وزن نسبتاً سنگین آن بود که باعث می شد کار کردن آن در سازهای مختلف سخت باشد. امروزه میلگرد بستر با دارا بودن وزن سبک و عالی به عنوان بهترین جایگزین برای این محصول در ساختمان ها استفاده می شود.

راحتی نصب

یکی دیگر از موضوعاتی که میلگرد بستر را بهترین جایگزین برای وال پست کرده است، سهولت نصب آن است که باعث می شود در زمان تا حدود زیادی صرفه‌جویی شود.

استحکام بالا

میلگرد بستر دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. استحکام محصول به گونه ای است که به صورت کلی می توان گفت که این محصول حدودا دو برابر وال پست استحکام دارد، به همین دلیل به استحکام بیشتر ساختمان کمک فراوانی می‌کند.

انعطاف پذیری بالا

یکی دیگر از دلایل به کار بردن این محصول به جای وال پست در ساختمان ها انعطاف پذیری بسیار بالای آن است که باعث می‌شود محصول مورد نظر به هیچ عنوان در برابر فشار نشکند مقاومت خود را حفظ کند.

مقاومت در برابر زلزله

زمانی که میلگرد بستر به صورت مناسبی در پایه ساختمان استفاده شده باشد، باعث مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله می شود. این موضوع را می توان یکی دیگر از دلایل مناسب بودن جایگزینی میلگرد بستر به جای وال پست نام برد.

گسترده بودن قابلیت اجرا

از میلگرد بستر می توان در مکان های مختلف استفاده نمود، یعنی این محصول هم در دیوارهای بتنی و هم در دیوارهای بلوکی قابلیت اجرا استفاده دارد، به علاوه می توان از آن در ساختمان هایی با تعداد طبقات مختلف، اندازه های متفاوتی را استفاده نمود.

قیمت مناسب

قیمت میلگرد بستر در کنار دارا بودن تمامی مزایای بالا، دارای قیمت کاملا مناسبی است که استفاده از آن در ساختمان ها را اقتصادی و مقرون به صرفه کرده است.

قیمت دیوار پیش ساخته که از با کیفیت ترین محصولات سایت بنیاد بتن است، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

قیمت میلگرد امروز

 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول جایگزین میلگرد بستر

چرا میلگرد بستر جایگزین درست و مناسبی برای میلگرد های معمولی است؟

یکی از مهم ترین دلایل این است که میلگرد بستر به راحتی می تواند ستون ها و دیوار ها را از هم جدا کند، به همین دلیل نیروی داخلی صفحه دیوار را تا حدود بسیاری کاهش می دهد، همچنین میلگرد بستر قیمت مناسب و مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد معمولی دارد و در طولانی مدت دچار فرسودگی نمی شود. 

آیا می توان میلگرد بستر را به جایگزین وال پست کرد؟

به طور کلی میلگرد بستر مزایای بیشتری نسبت به وال پست دارد و استفاده از آن اولویت دارد و فقط در یک حالت است که برای دیوار هایی که طول آن ها چهل برابر ضخامتشان است، باید از وال پست به عنوان جایگزین میلگرد بستر استفاده کرد.

آیا وال پست از میلگرد بستر بهتر است؟

میلگرد بستر مزایای بیشتری نسبت به وال پست دارد و از همه لحاظ نسبت به وال پست برتری دارد که به همین علت استفاده از آن اولویت دارد.

آیا جایگزین بهتری برای میلگرد بستر است؟

میلگرد بستر مقاومت بسیار بالایی دارد و در همه حال از مقاطع فولادی دیگر برتری دارد و در شرایطی خاص وال پست جایگزین آن می شود، در غیر این صورت موردی بهتر از میلگرد بستر نیست.