مشخصات فنی باکس بتنی پیش ساخته

به منظور پرداختن به مشخصات فنی باکس بتنی پیش ساخته، ابتدا لازم است اشاره کنیم که باکس بتنی چیست. باکس بتنی، سازه ای از پیش ساخته شده است که امروزه در طراحی و معماری مدرن از جایگاه ویژه ای برخوردار است و کارایی زیادی دارد.
از آنجا که فرآیند حمل و نصب باکس بتنی پیش ساخته راحت و ساده است، به عنوان راهکاری مقرون به صرفه و سریع شناخته می شود. همچنین سهولت استفاده از این سازه ها باعث افزایش سرعت پروژه شده و بالطبع سرعت برگشت سرمایه نیز بالا می رود.
باکس بتنی پیش ساخته را در کارگاه ها و کارخانه های متعددی در ابعاد مختلف تولید می کنند. این سازه ها از مقاومت بالا و کیفیت خوبی برخوردار هستند و هزینه نهایی کار را کاهش می دهند و برای کار فرمایان بسیار کارآمد و محبوب هستند. در ادامه این مقاله از بنیاد بتن با ما همراه باشید تا بیشتر به این سازه و موارد متعدد استفاده از آن بپردازیم. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید. هر اطلاعاتی که درباره کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته اصفهان نیاز دارید را می توانید در مقاله درج شده از سایت بنیاد بتن مطالعه کنید.

موارد استفاده از باکس بتنی پیش ساخته

موارد استفاده از باکس بتنی پیش ساخته

مشخصات فنی باکس بتنی پیش ساخته طوری است که می توان طیف گسترده ای از کاربرد ها را برای آن متصور شد. این کاربرد ها که در حوزه های متفاوتی تعریف شده اند، شامل موارد زیر هستند:
1- باکس بتنی پیش ساخته را می توان در پروژه های راهسازی به عنوان پل آب رو یا پل های عبور ماشین یا حتی قطار استفاده کرد.
2- این باکس های بتنی به عنوان پل های زیر گذر شهری استفاده می شوند و باعث انتقال حجم بالای آب و تخلیه طوفان می شوند.
3- همچنین این باکس ها برای ساخت پل های بتنی روی جوی آب یا رودخانه ها نیز کاربرد دارند.
4- در مسیر انتقال لوله های گاز، آب، برق و مخابرات، از باکس های بتنی به منظور ساخت حوضچه های تقویت فشار استفاده می شود.
5- در مسیر انتقال لوله های گاز، آب، برق و مخابرات، از باکس های بتنی به منظور ساخت اتاقک های کنترل زیر زمینی استفاده می شود.
6- این باکس ها برای ساخت تونل کاربرد بسیاری دارند.
7- از باکس های بتنی به منظور احداث روگذر ها و زیر گذر ها استفاده می شود.
8- زمانی که در سازه ها احتیاج به زهکشی و تخلیه فاضلاب سطحی وجود داشته باشد، باکس های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. این باکس ها را در زمین مدفون کرده و آب باران را از یک سو به سوی دیگر هدایت می کنند تا از تخریب آن ها جلوگیری شود.
9- علاوه بر این، برای ساخت پل بزرگراه و پل های راه آهن، باکس های بتنی کارایی زیادی دارند.
10- باکس بتنی در محل عبور احشام و دام، عابران پیاده، دوچرخه سواران و گاری ها مورد استفاده قرار می گیرند.
11- در مکان هایی که دبی آب زیاد است، باکس بتنی را به منظور کنترل دبی آب می توانند به کار ببرند.
12- این باکس ها را در جهت راحتی و افزایش بهره وری زمین مورد استفاده قرار می دهند.
 13- همچنین استفاده از باکس بتنی در تاسیسات شهری و سیستم های شارژ آب های زیر زمینی رواج زیادی دارد.
 14- یکی از دیگر موارد استفاده از باکس بتنی، استفاده به عنوان انبار ذخیره سازی است.

موارد استفاده از باکس بتنی پیش ساخته

خلاصه مشخصات فنی باکس بتنی و موارد مصرف این محصول

با توجه به مشخصات فنی باکس بتنی پیش ساخته، این سازه کاربرد های فراوانی دارد. این سازه ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و در زمان کمی قابلیت نصب و اجرا دارند. از آنجا که این سازه در کارگاه ها و در شرایط استاندارد تولید می شوند، کیفیت بسیار خوبی دارند.
از باکس های بتنی در ساخت انواع پل ها، انتقال آب زیاد، سیستم زهکشی، سیستم انتقال فاضلاب، احداث تونل ها، ساخت انواع زیر گذر ها و رو گذر ها و غیره استفاده می شود.
با مراجعه به سایت بنیاد بتن می توانید انواع محصولات پیش ساخته از جمله باکس بتنی را مشاهده کرده و اطلاعات لازم در مورد این محصولات را کسب کنید. بنیاد بتن یک مرجع بسیار مطمئن جهت انتخاب و خرید محصولات بتنی پیش ساخته با عالی ترین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب است. علاوه بر بتن های پیش ساخته بنیاد بتن اصفهان ارائه دهنده بتن پر مقاومت، بتن آب بند، بتن خود متراکم و... است. هر نوع بتنی بخواهید را می توانید از بنیاد بتن اصفهان بخرید.

نوشتن دیدگاه