بهترین چسب کاشی پرسلان

تفاوت کاشی های پرسلان نسبت به نوع معمولی در این است که این محصول در درجه حرارت بالاتری پخته می شود و به همین دلیل دارای استقامت و دوام بیشتری است. تراکم این نوع کاشی نسبت به انواع معمولی بیشتر است. نسبت عایق بودن در برابر رطوبت این نوع کاشی نیز بسیار بالا است و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر آب دارد. ویژگی های این نوع کاشی سبب می شود که چسب استفاده شده برای چسباندن آن ها به سطوح نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
کاشی های معمولی به دلیل داشتن تخلخل و نفوذپذیری می تواند با ملات های سیمان یا حتی چسب هایی با درجه کیفی متوسط به سطوح بچسبند. کاشی های پرسلان با استفاده از چسب های معمولی چسبیده نمی شوند و اگر هم این اتفاق بیفتد دوام زیادی ندارد. شرکت های سازنده چسب های کاشی به منظور چسباندن کاشی های پرسلان مخصوص، اقدام به تولید این محصول کرده اند. کاشی های پرسلانی معمولا به صورت پودری و در بسته بندی های مخصوص عرضه می شوند. 

جهت دریافت قیمت پل بتنی پیش ساخته، سقف پیش ساخته بتنی و انواع چسب کاشی برای پروژه های خود می توانید به سایت بنیاد بتن مراجعه کنید. انجام راحت کارها با بهره گیری از قطعات بتن پیش ساخته از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که موجب شده است بسیاری از پیمانکاران و مهندسین ساخت و ساز را ترغیب کند که روی به استفاده از این قطعات بیاورند. به عنوان مثال ساخت منهول بتنی 40 ساعت زمان می گیرد و زمان و انرژی زیادی از کارگران می گیرد. بنابراین بهترین کار استفاده از منهول بتنی پیش ساخته است. قیمت منهول بتنی پیش ساخته را از بنیاد بتن بخواهید. 

مزایای چسب پرسلان و دلایل استفاده از آن

مزایای چسب پرسلان و دلایل استفاده از آن

سطحی که توسط کاشی های پرسلان پوشانده می شود در صورتی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است که به وسیله چسب های مرغوب چسبانده شود. کیفیت چسب های مخصوص کاشی های پرسلان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کیفیت نهایی کار را تضمین می کند. اگر برای چسباندن کاشی های پرسلان از چسب های معمولی استفاده شود، با احتمال زیاد کاشی ها بعد از مدتی از جای خود کنده می شوند و رطوبت از طریق درزها به زیر آن ها نفوذ می کند. چسب های پرسلانی به صورت پودری در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها باعث می شود این نوع کاشی به بهترین نحو ممکن به سطح زیرین چسبیده شود. از مزیت های این نوع چسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسب های مخصوص کاشی های پرسلان دارای خاصیت چسبندگی بسیار بالایی هستند.
  • این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب دارد.
  • در برابر تغییرات و شوک دمایی می تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  • نوع پلیمری این چسب ها نسبت به چسب هایی که بر پایه سیمان هستند، انعطاف بیشتری دارند.
  • با استفاده از چسب های مخصوص کاشی های پرسلان احتمال ترک خوردن و آسیب به کاشی ها بسیار پایین می آید.

مزایای چسب پرسلان و دلایل استفاده از آن

معرفی بهترین چسب برای سرامیک پرسلان

یکی از بهترین انواع چسب برای کاشی ها و سرامیک ها چسب های پودری بن ملات هستند. این نوع چسب این امکان را فراهم می کند که این چسب ها روی هر سطحی چسبانده شوند. استحکام و دوام بالا از ویژگی های چسب بن ملات است. چسب های مخصوص کاشی های پرسلان بر پایه سیمان و پلیمر اصلاح شده هستند که افزودنی های شیمیایی به آن ها اضافه می شود. ساختار چسب پرسلان به گونه ای است که می توان از آن برای چسباندن سنگ و گرانیت نیز استفاده کرد.
به دلیل مقاومت بسیار بالایی که کاشی های پرسلان در برابر رطوبت دارند، بهتر است از آن ها برای پوشاندن سطوحی مانند استخر، حمام، سرویس بهداشتی و ... استفاده شود. انواع متفاوتی از چسب های پرسلان در برند های مختلف تولید می شوند. خوشبختانه نمونه های ایرانی چسب پودری پرسلان در کشور ما با کیفیت بسیار بالایی تولید می شوند و خریداران می توانند این محصول را از طریق کارخانه های سازنده و یا مراکز فروش معتبر خریداری کنند. فروشگاه های اینترنتی معتبر یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان این محصول را از طریق آن ها تهیه کرد. قطعات بتنی پیش ساخته از پر کاربردترین قطعات در ساخت و سازها هستند که می توانید آن ها را در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید. همچنین اطلاعات لازم درباره بتن پیش ساخته نما را می توانید در سایت بنیاد بتن مشاهده کنید.

بن ملات: چسب ویژه پرسلان

یکی از بهترین نمونه های چسب کاشی پرسلان برند بن ملات است. این چسب پودری منحصرا برای چسباندن کاشی های اسلب به کار برده می شود. بسته بندی این پودرها به صورت پاکتی است و به صورت رنگ های خاکستری و سفید به تولید می رسند. وزن این پاکت ها از 20 کیلوگرم شروع می شود. علاوه بر کاشی می توان این محصول را برای چسباندن انواع سنگ استفاده کرد. استفاده از این محصول به عنوان پایه سیمانی و بلوک کاربرد دارد.
برای استفاده از چسب ویژه پرسلان معمولا محتویات یک پاکت را با 5 تا 7 لیتر آب مخلوط می کنند تا خمیر به دست آمده به شکل یکنواخت به دست آید. مدت 10 تا 15 دقیقه مخلوط مورد نظر باید استراحت کند. بعد از آن دوباره به مدت 15 دقیقه به هم زده می شود تا این ترکیب بتواند بهترین کارآیی را داشته باشد. معمولا بین 2 تا 4 ساعت زمان برای استفاده از این مخلوط در نظر گرفته می شود. این زمان بستگی به درجه حرارت محیط دارد. سطحی که چسب بن ملات روی آن قرار می گیرد باید کاملا تمیز باشد. عملیات اجرا با استفاده از چسب های پرسلان معمولا توسط نصاب انجام می گیرد، اما به دلیل راحتی کار با این نوع پودر، می توان با رعایت برخی موارد عملیات نصب را انجام داد.

نوشتن دیدگاه